שוב החלטה הזויה

אונסק"ו תקבע: ירושלים לא שייכת לישראל

ביום העצמאות הישראלי צפוי ארגון אונסקו לאשר הצעה של מדינות ערב לקבוע כי ירושלים כולה אינה בריבונות ישראל כלל. ישראל נאבקת להגדלת מספר המתנגדות (פוליטי מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

בזמן שישראל תחגוג את יום העצמאות ה-69 שלה בירושלים צפוי הוועד המנהל של אונסק"ו, שמונה 58 מדינות, לקבל החלטה לפיה ישראל אינה הריבון בירושלים.

למרות שלהחלטה אין תוקף מעשי בשגרירויות ישראל בחו"ל ובמשרד החוץ יש גיוס כללי על מנת לנסות ולשכנע כמה שיותר מדינות להתנגד להחלטה הזויה שצפוי שתעבור בזכות מדינות ערב הרבות. הממשל האמריקאי בראשותו של טראמפ התגייס אף הוא לסייע לישראל בנושא והוא מפעיל לחץ על הארגון והחברות בו לדחות את ההצבעה או להתנגד לה.

זו לא הפעם הראשונה שהארגון מקבל החלטות מסוג זה. בשנה שעברה אימץ הוועד המנהל של אונסק"ו הצעה פלסטינית שמטילה ספק בזיקה בין היהודים לאתרים הקדושים בירושלים. בהצבעה אז התנגדו 6 מדינות להצעה, ובישראל מקווים שהשנה לפחות מספר המתנגדות יגדל.

מי שעומדות מאחוריי ההחלטה הן מדינות ערב בשם הפלסטינים. הפעם הן הוציאו את הסעיף המדבר על הקשר היהודי לאתרים הקדושים שאותן הן מכנות בשם "מסגד אל אקצה" ו-"חראם אל שריף", אבל חזרו על ההצעה שמדברת על ניתוק הזיקה של העם היהודי למקומות הקדושים. במקביל, התווסף סעיף שקורא לשלילת ריבונות של ישראל על ירושלים רבתי - לא רק העיר המזרחית והעיר העתיקה, אלא ירושלים כולה.

ההחלטה גם רוצה לקבוע שכל החלטה של הכוח הישראלי, הכנסת, בית המשפט העליון או של כל רשות שיפוטית חוקית או מנהלתית בעניין ירושלים, בטלה ומבוטלת ואין לה כל משמעות. כאמור, אין להחלטות אונסקו שום משמעות מעשית מלבד פגיעה בתדמיתה של ישראל.

מקור מדיני אמר בתגובה להחלטה המתגבשת: "בוועד המנהל של אונסק"ו מסרבים לעצור את הפוליטיזציה שמדרדרת את מעמד הארגון. בניגוד להמלצת המנכ"לית של אונסק"ו ולהבטחות והצהרות של מנהיגים שונים בשנה האחרונה, באונסק"ו חוזרים על הריטואל של החלטה פוליטית ואנטי-ישראלית שמערערת על כל פעולה שישראל עושה בירושלים, מאמצת את החלטות העבר שהתכחשו לקשר היהודי לעיר, וממחזרת גינויים פוליטיים נגד ישראל ביחס לעזה".

"נציגי האיחוד האירופי, במקום לעצור את הפוליטיזציה כפי שהובטח לישראל, תומכים בה למעשה באמצעות הצעת נוסחים משלהם, כולל ביחס לשאלת ירושלים, שאין כל קשר בינם לבין המנדט של אונסק"ו", הוסיף הגורם והבהיר: "ישראל מצפה כי המדינות החברות בארגון יצביעו נגד ההחלטה האבסורדית. הצעת ההחלטה הזאת לא תפגע בנחישות שלנו לפעול בירושלים לטובת כל תושביה. היא כן תפגע במעמד המתדרדר של אונסק"ו וברלוונטיות שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר