ביקורת חריפה מבית

טריגר נגד גרוסמן: 'הפלס לא מעניין כי לאף אחד לא אכפת'

אברהם טריגר, מנהל קו 'במערכה' של 'הפלג הירושלמי', יוצא בחריפות נגד 'הפלס' ועורכו הראשי נתי גרוסמן וטוען כי אנשים לא קוראים את העיתון כי הוא לא מעניין אבל לאף אחד לא אכפת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתי גרוסמן ואברהם טריגר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט העליון החליט אמש (רביעי) על הארכת מעצרם של ארבעת בכירי 'הפלס' ו'הפלג הירושלמי', עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב החשודים בהטרדות ובסחיטה באיומים עד ליום שישי בשעות הצהריים אז הם אמורים להשתחרר למעצר בית.

מתברר, כי למרות העובדה שהארבעה נמנים על בכירי 'הפלג הירושלמי', קיימת ביקורת פנימית רבה מצידו של טריגר, הנחשב למוח מאחורי מה שנחשד בעיני המשטרה כגל ההטרדות על בכירי המשק, כלפי נתי גרוסמן העורך הבכיר של העיתון והדמות העסקנית הבכירה ביותר בפלג הירושלמי.

בשיחה פנימית שנערכה לפני מספר חודשים, שתיעוד ממנה הגיע לידי "כיכר השבת", נשמע טריגר כשהוא מעביר ביקורת חריפה על עריכת העיתון ולגבי הכותרות והתוכן וטוען כי לא בחינם אנשים אינם קוראים אותו ומעדיפים לשמוע את קו 'במערכה'.

"בקשר לעיתון אני נמצא מבפנים, אני יודע טוב מה אני אומר", נשמע טריגר, "לא אכפת שמה לאף אחד כלום! זה לא נובע לא מחוסר תקציב, לא משום דבר. אני יודע. הגרפיקאים אגב, הם מהמומחים בתחום".

טריגר ממשיך ומאשים כי "יש חוסר אכפתיות מוחלטת של המערכת. יש אדם אחד בשם גרוסמן שאחראי על הכל. לכן אני אומר דברים ברורים, המוספים של סוף שבוע, מי ששם לב מי שזוכר מה שהיה לפני שנה, לפני חצי שנה לאיך שזה נראה היום, העיתון השתנה דרסטית, פעם היה שלושה כתבות מרוחים כל שתי עמודים היה תמונה ואחר כך כתבה של עמוד ואחר כך עוד פעם שני עמודים ותמונה ענקית .... היום כל שני עמודים זה כתבה נפרדת בקושי כותרת.

"מה שקרה הוא שהעריכה של כל השבוע יצאה מהידיים של משפחת גרוסמן עברה לידיים של אדם אחר, מומחה מאוד מוכשר מאוד בעבודתו, אברמוביץ הוא העורך היום - לא משנה השם האמיתי, והוא בכשרונו הרב מוסיף כתבות, מוסיף דברים, מצליח לעשות דברים, הוא אחראי".

"על 'תצפית' האחראית היא צוובנר, משקיעה בזה", מספר טריגר. "אגב הם רוצים, כל העורכים רוצים, להוסיף, גם בפלס לילדים, להוסיף שלושים ושניים עמודים. גם תצפית רוצה להגיע לשלושים ושניים ואין תקציב. זה אני יכול להגיד שאין תקציב, אבל לפחות במה שיש הם משקיעים את המקסימלי, וכמו שאמר לי שוב אנחנו לא מגיעים להכל".

טריגר מוסיף ואומר כי "אבל העיתון יומיומי זה לא בעיה להוציא עיתון ברור. תראו קו במערכה אדם אחד עובד מוצאים שמה דברים הכי מעניינים זה לוקח זמן כמה שעות. אם אכפת, אם אכפת רוצים. לעיתון לא אכפת! לא אכפת!

"אני מעיר הערות, אני אומר דברים שבכלל לא אחראים עליהם. הכותרות, סוג הכותרות, אני תמיד רב עם נתי, והוא שומע הוא מבין את הבעיה, אבל הוא צריך לשנות ועוד פעם לחזור אחורה, כותרות ארוכות.

"אפילו אם יש כותרות בהשקפה שלש שורות כותרת. שלוש שורות כותרת! וזה וזה וזה... בא אני יראה לך את הנוסחאות וזה וזה וזה... אמרתי לו אתה משוגע כותרת היא צריכה משהו שיתפוס, שים ארבע מילים. 'פירצה חמורה בחומות החינוך'. אל תעשה לי פה עכשיו המפקחת על החינוך אמרה משהו שמזה משמע שיש פרצה חמורה. אל תעשה כותרת ארוכה. אני רב עם העיתון על זה קבוע אני רב איתם המון. אני מעיר לו על זה קבוע".

טריגר מספר כי "ביום שישי מישהו שלח לי מייל שזה לא מעניין העיתון. היה תקופות נורא יבשות בהפלס יום שישי העברתי את זה לגרוסמן. באותו שבוע העברתי את זה לגרוסמן המדור החדש שבאמת הוא נראה לי שמוסיף הרבה נופך לעיתון. אבל העיתון במיוחד השבועי אין לנו הרבה מה לעשות, שוב זה חובת הדת וקיומנו, אבל לא יודע מה צריך לדעת...

"הוא מרגיש לא מחוייב, הוא מבחינתו 'הייתי פורש', כך הוא אומר, אני לא מאמין, כי זה שליטה, זה שלטון, לא משנה, הוא אומר הייתי פורש אני לא חייב את זה. וטוענים לי שבאמת היו תקופות שהוא היה מוכן לפרוש. באופן כללי צריך לדעת אני לא יודע מה, אם זה יעזור משהו לפחות לפרוק את התסכול. העיתון ביום יום נראה נורא ואיום, וזה לא מעניין גם אף אחד.

"לא רק זה לא מעניין, אנשים שניסו לשנות מבתוכו אז זה... היה אדם לא משנה כרגע את שמו, אדם שבאמת לא מבין כלום והוא שולט והוא עושה שם מה שהוא רוצה כי הוא בן... והוא לא מבין כלום מימינו ומשמאלו בעיתון איך זה אמור להיות, לא באסטרטגיות ולא בצורות והוא מחליט להוריד דברים להוסיף דברים, מביא כתבות, כתבות משעממות גם כן, הרוב על טורקיה וסוריה ואפריקה, ודרום וצפון קוריאה, אין כתבות בכלל ענייניות על מה שקורה בארץ מה שאנשים כבר כן צריכים לדעת.

"זה העיתון, אנשים לא קוראים אותו היום! לא קוראים אותו! חוץ מכתבות על ההפגנות הסוערות שיש קצת מה לקרא, אחר כך כועסים שמה איך אני גונב את רוב ה... כועסים עלי בעיתון שכולם מאזינים לקו במערכה ולא צריכים את העיתון. אם העיתון היה מעניין לא היו צריכים את קו במערכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר