מה קורה במוסדות 'הרנטגן'?

אברכים ועובדי המוסדות מתלוננים: "לא קיבלנו משכורות"

מאות אברכים ועובדי מוסדותיו של 'הרנטגן' - הרב יעקב ישראל איפרגן, בנתיבות, לא קיבלו משכורות בחודשים האחרונים - גם לא את המלגה של משרד הדתות, וחלקם רעבים אפילו לפת לחם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרנטגן הרב איפרגן (צילום: ג'ורג' נובומינסקי, פלאש 90)

האם מוסדותיו של 'הרנטגן', הרב יעקב ישראל איפרגן, בנתיבות בקריסה כלכלית? מאות אברכים ועובדי מוסדות הרב לא קיבלו את שכרם זה מספר חודשים, כך נודע ל"כיכר השבת".

אברכי הכולל של 'הרנטגן' מתחילים בימים אלו את 'זמן קיץ', אל הכולל הם מגיעים עם חובות, מאחר שמזה כמחצית שנה שהם לא קיבלו שכר. לדברי האברכים, גם הכסף שעובר ממשרד הדתות למוסדות עבור האברכים לא הופקד להם, למרות שהכסף מגיע להם במלואו והועבר למוסדות.

"בערב חג הפסח הבטיחו לנו את השכר", מספר אברך בכולל, "הייתה לנו תקוה שהכסף יגיע. לקחנו הלוואות, היינו בטוחים שהדבר יסודר אך בפועל הכסף לא הגיע. כעת אנחנו רעבים לפת לחם, אין ביכולתנו להחזיר את הלוואות".

האברכים מספרים על מצב נוראי בו לחלקם אפילו המשכנתא חזרה מאחר ולא הופקד השכר בחשבון הבנק, ובכל פעם שהובטח להם שהשכר יגיע - הדבר בפועל לא קרה.

באשר לנסיבות, האברכים והעובדים מציגים שתי גרסאות עליהן מדברים בכולל: טענה אחת אומרת על סכסוך בין הרב איפרגן למנכ"ל יצחק זוהר. אחרים מספרים כי נאמר להם שהמצב הכספי של המוסדות בקריסה ובכירים במוסדות אף התבטאו באוזניהם כי מאז נפילת הטייקונים, המוסדות בקשיים כספיים גדולים.

כך או כך, לדברי האברכים, כחצי שנה שהם לא קיבלו שכר, גם לא את המלגה של משרד הדתות, וחלקם רעבים ללחם מאחר והלוואות שלקחו לא נפרעו והמשכנתא בבנק חוזרת.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי מנהל תלמוד התורה במוסדות, שלח מכתב לרב ולמנכ"ל עם אולטימטום לתשלום עד שבוע הבא, תחילת חודש מאי.

מנכ"ל המוסדות ולשכת הרב איפרגן סירבו להתייחס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר