התקיפה בסוריה

בחסות החשיכה: רכבת נשק אווירית מאיראן לחיזבאללה

את הנשק שובר השוויון מעבירה טהרן באמצעות מטוסי מטען ומטוסי נוסעים של חברות פרטיות, בימים האחרונים הופעלה רכבת אווירית שהעבירה נשק רב לחיזבאללה (העולם הערבי)

חסן נסראללה (צילום: מתוך @m_hashemich בטוויטר)

תקיפת חייל האוויר הלילה (חמישי) בשדה התעופה בדמשק המיוחסת על פי מקורות זרים לישראל חשפה את שיטת העברת כלי הנשק מאיראן לחיזבאללה בלבנון, מטוסי נוסעים תמימים מועמסים בנשק המוגדר בישראל כשובר שוויון ומשדות התעופה בסוריה מועבר הנשק בשיירות מוסוות לשטחי לבנון לשימוש ארגון חיזבאללה.

בלוג המודיעין "אינטלי טיימס", טוען כי ביממה האחרונה הפעילה איראן רכבת אווירית משדות תעופה באיראן לשדה התעופה בדמשק, טהרן עשתה שימוש בחברות מטען אזרחיות ובשני מטוסי 747, כשאחד מהם הוא מטוס של חיל האוויר האיראני.

בלוג המודיעין מציג תמונת ניתוח נתוני מכ"ם ממנה עולה כי המטוס האזרחי אכן נחת בדמשק בשעה 23:30 ואף בשבוע האחרון ביצע שלוש טיסות מאיראן לדמשק, עם זאת לאחר תקיפת מחסני הנשק בסביבות השעה שלוש בלילה שב מטוס המטען לארצו, דבר המוכיח כי התקיפה כוונה נגד מחסני הנשק ולא נגד כלי הטיס.

עוד עולה מנתוני המכ"ם כי ביממה האחרונה התקיימה טיסת מטען נוספת בה הועבר ציוד מאיראן לסוריה והשימוש נעשה במטוס של חברה אזרחית סורית.

עצם השימוש של איראן בחברות תעופה אזרחיות בכדי לחמש ארגוני טרור ממחיש את הצורך בהטלת העיצומים על חברות אלו, במאמר שפורסם לפני כשבועיים במכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון נטען כי איראן עוקפת את העיצומים המוטלים עליה באמצעות רכישת חלפים למטוסים מחברות תעופה קטנות, עוד נטען במאמר כי משמרות המפכה באיראן עושות שימוש בדרך קבע בחברות אזרחיות.

במאמר מתוארת גם הפעילות של העברת הנשק ונטען בה כי בתקופה האחרונה התגברה בצורה משמעותית תעבורת מטוסי המטען מאיראן לסוריה, אותן טיסות נערכות בדרך כלל בלילות בניסיון להתחמק מפיקוח לוויני.

חברת התעופה האיראנית השנייה בגודלה, "מהאן אייר", היא זו שמתפעלת את הטיסות ולאחרונה רכשה דרך חברות ארמניות, שמונה מטוסי איירבוס לטווחים רחוקים – ומפעילה גם מטוס איירבוס עבור "סיריאן אייר", שמטוסה נחת אתמול בדמשק לאחר טיסה מטהרן.

בארצות הברית זיהו לאחרונה את העסקאות שמבצעות חברות התעופה האיראניות עם חברות בארמניה, קירגיזסטן, אוקראינה, תאילנד וטורקיה המשמשות למעשה כסניפים של "מהאן אייר" למטרת רכישת מטוסים וחלפים.

במאמר מצוין כי חברות תעופה קודמות שהופעלו על ידי משמרות המהפכה הוגדרו על ידי ארצות הברית כתומכות טרור.

על פי המאמר מחזיקה חברת התעופה כיום שישה מטוסי תובלה מתוצרת רוסית, שני מטוסים מתוצרת ברזיל, שיכולים לטוס לטווח של 3,000 ק"מ ולשאת 50 נוסעים. אום מטוסים כאמור ככל הנראה העבירו את מטען הנשק שהופגז בלילה האחרון בשדה התעופה בדמשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר