במלאות ארבע שנים לפטירתו

"חכם יעקב יוסף היה 'המגיד שיעור' של הדור"

בעצרת התעוררות לזכרו של הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל ספדו לו אחיו הרבנים: "הוא היה המגיד שיעור של הדור, לא היה בקי כמותו בתורת מרן האבא זצ"ל, סיני ועוקר הרים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן )

במלאות ארבע שנים לפטירתו של הגאון הגדול חכם יעקב יוסף זצוק"ל, בנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, התקיימה אמש (חמישי) עצרת התעוררות לזכרו בהשתתפות אחיו - הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, רבה של חולון הגאון רבי אברהם יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף ובניו הרבנים.

בעצרת שהתקיימה בבית המדרש 'מאורות משה' בשכונות רמות בירושלים סיפרו הרבנים למשפחת יוסף על האח המתמיד, האח שמגיל צעיר היה מתפלפל עם אביו הגדול בהלכה.

הראשל"צ הגר"י יוסף ספד לאחיו ואמר כי הוא נמצא בהגדרה של 'סיני ועוקר הרים': "מאז שהכרנו אותו, מילדות, בבחרות, הייתה לו את ההגדרה ש 'סיני', היה יושב ומעניין אותו פוסקים, היה פותח שותי"ם ויושב ולומד, למדתי איתו חברותא בכל ליל שבת, עד שעה שתיים בלילה, לומדים בית יוסף על הסדר. הוא היה מסתעף, הוא היה יודע".

"התורה של מרן ב'יביע אומר' הייתה שגורה בפניו, לא יודע אם היה כמוהו שבקי בתורה של מרן , בכל הספרים של מרן היה בקי בהם. ואחרי זה כשהיה אומר סברות, מסתמא זו סברא של הפוסקים. זו החשיבות של אדם שיודע הרבה פוסקים.

הרב הראשי סיפר על התקופה ערב הבר מצווה שלו, כשאביו מרן זצ"ל, שלח אותו ללמוד יחד עם אחיו הגדול רבי יעקב בישיבת 'קול תורה': "ראיתי את ההתמדה שלו, כל הבחורים הולכים לישון צהריים, הוא אף פעם לא הלך לישון צהריים. היה יושב בבית המדרש וכותב. גם בלילות עד שעה מאוחרת בלילה ישב וכתב וכתב".

"הניצול הזמן שלו וההתמדה זה היה משהו מיוחד" הוסיף הרב וביקש: "צריך ללמוד ממנו. כולנו ידעו מי זה חכם יעקב, אם נלמד מדרכיו - איך אפשר להתמיד ולנצל את הזמן".

הגר"י יוסף הוסיף: "גם בסוף ימיו כשהיה מדבר איתי - הייתה יראת שמיים בוערת בו. כל מיני פרשיות שהיו והוא היה מדבר איתי - ראינו שהכל מתוך קנאת ה', יראת שמיים שהייתה בוערת בו".

חבר המועצת, הגר"ד יוסף, סיפר על הלימוד המשותף עם אחיו הגדול והרבצת התורה שלו בכל רחבי הארץ: "הרב יעקב היה המגיד שיעור של הדור. מאז שהוא היה צעיר מאוד הוא היה רץ ממקום למקום. חוץ מהשיעור השבועי שהיה לו, ואח"כ הוא הפסיק את זה בכדי שהוא יוכל להסתובב בכל הארץ".

"ההתמדה שלו, כשהוא לא בשיעור אז הוא ישב בספרייה בבית ולומד. והתפילות שלו, התפילה בנץ יום יום, גם בשנת החולי שלו. אבל הדבר הגדול ביותר זה הרבצת התורה, זיכוי הרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר