שילמו ביוקר

"יונייטד" פיצתה את הנוסע שנגרר מהטיסה

חברת התעופה 'יונייטד איירליינס' הגיע להסכם פיצוי לרופא שהורד בכוח מטיסה שלה. הסרטון של המקרה שהופץ בעולם כולו עורר סערה וגרם לנזק של מיליארד דולר לחברה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התיעוד מהאירוע (צילום: מתוך טוויטר)

עורכי דינו של ד"ר דיוויד דאו, הנוסע שנגרר באלימות והורד מטיסה של חברת יונייטד איירליינס, הודיעו אמש (יום ה') כי שני הצדדים הגיעו להסכם פיצויים לדאו. גובה הסכום נותר חסוי אך נראה שדאו, שסירב לרדת מהמטוס גם לאחר שהוצע לו פיצוי של 800 דולר והסרטון שצולם במטוס עורר הדים בעולם כולו, יקבל מחברת התעופה הרבה הרבה יותר.

דאו, רופא וייטנאמי-אמריקני בן 69, הורד מטיסה של החברה משיקגו לקנטאקי בגלל רישום יתר (אוברבוקינג) שמאפשר לחברה לשלם לו פיצוי ולהוריד אותו מהמטוס. דאו התעקש שלא לרדת כיוון שמטופלים מחכים לו והחברה החליטה באמצעות המאבטחים להוריד אותו מהטיסה.

"אני מעדיף ללכת לכלא ולא לרדת מהטיסה. אני לא יורד, אתם תצטרכו לגרור אותי למטה", אמר דאו למאבטחים שגררו אותו וגרמו לאשפוזו בבית החולים. המקרה המתועד בידי נוסעים אחרים שישבו במטוס עורר סערה וגרם לנזק תדמיתי וכספי עצום לחברת התעופה. לאחר שהתיעוד פורסם מניות החברה צללו, והיא הפסידה כמיליארד דולר.

אחרי התקיפה במטוס פורסם שדאו שכר שני משרדי עורכי דין, ומתכנן תביעת ענק נגד חברת התעופה. בהצהרה אמש אמרו עורכי דינו כי מנכ"ל יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז, "אמר שהוא הולך לעשות את הדבר הנכון, וכך הוא עשה".

תומאס דימיטריו, מעורכי דינו של דאו, אמר כי חברת התעופה "לוקחת אחריות מלאה על מה שקרה בטיסה 3411, מבלי לנסות להאשים אחרים, כולל את העיר שיקגו". בחברת התעופה אמרו: "אנחנו שמחים לדווח שיונייטד וד"ר דאו הגיעו לפתרון של התקרית המצערת במטוס. אנחנו מצפים ליישם את השיפורים שעליהם הודענו, שיציבו את הלקוחות שלו במרכז העשייה שלנו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר