התגייסות מפתיעה

100 חברי הסנאט לאו"ם: "ישראל מופלית"

התאחדות מיוחדת של כל חברי הסנאט לטובתה של ישראל במכתב שנשלח למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דורשים הסנאטורים שהאו"ם יהיה הוגן יותר כלפי ישראל (פוליטי מדיני)

ניקי היילי נואמת באו"ם (צילום: שחר עזרן, ynet)

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי כל מאה חברי הסנאט האמריקני, הבית העליון של הקונגרס, משתי המפלגות התאחדו חתמו על מכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, במחאה על היחס המפלה של הארגון כלפי ישראל.

במכתב, שבו צוין כי ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם, ביקשו הסנאטורים להעריך מחדש את מה שלטענתם הוא יחס לא שוויוני כלפי ישראל בנוגע לנושאי זכויות האדם ונושאים אחרים. "אנו קוראים לך להבטיח שישראל תקבל יחס לא פחות טוב ולא יותר טוב מכל מדינה אחרת החברה באו"ם", נכתב.

עוד נכתב כי "אנחנו מחויבים מאוד לקהילה הבינלאומית ולקידום זכויות אדם ברחבי העולם. עם זאת, המשך הפיכתה של ישראל למטרה מצד מועצת זכויות האדם של האו"ם ושאר גופי הארגון אינה מקובלת עלינו".

הסנאטורים ביקשו במכתב מגוטרש, שהחל את תפקידו בינואר האחרון במקומו של באן קאי מון, לפעול להוציא לפועל רפורמות באו"ם כמו שינוי האג'נדה של הדיונים שבראשם עומד הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, שהפך את הפלטפורמה שניתנה לו לדיונים נגד ישראל. הסנאטורים ביקשו במכתב גם שינוי גם באיוש החברים במועצת זכויות האדם כדי לאזן את הכף לטובת ישראל.

הממשל החדש העלה כבר כמה פעמים את הנושא, כששגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי התייצבה בצורה ברורה לצידה של ישראל והצהירה כי הממשל לא ייתן יד לגינויה של ישראל שוב ושוב לשווא.

"נגמרו הימים שבהם היינו מתנגחים בישראל", אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בוועידה השנתית של איפא"ק, השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית, שנפתחה שלשום בוושינגטון, וזכתה לתשואות רמות מצד הקהל. האמריקאים אף הורו על קיצוץ המימון לאו"ם כחלק מהבעת מורת הרוח מהתנהלותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר