השמצות זולות

כתב רשת ביצע פרובוקציה מבוימת להשמצת החרדים

'רשת' שלחה כתב לבני ברק עם דגל ישראל גדול במטרה לעורר פרובוקציות, הוא תיאם עם חברו ש"יתקוף" אותו ופרסם. לאור הסערה שפרצה, ב'רשת' הסירו את הסרטון (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתב בפעולה (צילום: רשת)

אתמול (חמישי) פורסמה באתר 'רשת' כתבת וידאו שמציגה כיצד חרדים מבני ברק תוקפים לכאורה את כתב ערוץ 'רשת', גיא הוכמן, בעת שזה הלך ברחובות בני ברק עם דגל ישראל ענק.

שלא במפתיע מתברר כי פני הדברים רחוקים מלהיות כפי שהוצגו בכתבה, כתב 'כל הזמן' חיים פרידלנדר, דיבר עם הצעיר שנראה בסרטון שובר את הדגל והוא סיפר לו כי מדובר בפרובוקציה יזומה וכי הוא לא היה מודע למה ייעשה שימוש בסרטון.

על פי העדויות שנמסרו מעדי ראייה במקום הכתב ניסה במשך כחצי שעה לעורר פרובוקציה ברחובות בני ברק אך לא הצליח להשיג מאומה מלבד כמה קריאות בוז מילדים צעירים.

הכתב, ששם לו ככל הנראה מטרה להשמיץ את החרדים בכל מחיר, אף הלך ונעמד מול שטיבלאך סאטמר, אך לאכזבתו המתפללים התעלמו ממנו. על פי עדי הראייה הוא אף החל לשיר 'התקווה' בקולי קולות, אך לא זכה ליחס מהעוברים והשבים.

האכזבה והעובדה שלא רצה לחזור בידיים ריקות הביאו אותו לביים את הסרטון. הכתב פגש בחברו ברחובה של עיר וביקש ממנו "לתקוף" אותו. לפי העדויות ניכר היה בברור שהם חברים. "השנים התחבקו ודיברו במשך דקות", סיפר אחד מעדי הראיה.

לאחר השיחה, התרחק החבר אופנוען מהזירה ואז חזר במהירות, חטף את הדגל מידיו של הוכמן שבר אותו וצעק עליו. בסיום צילום הסצנה, ניגש "התוקף" להוכמן וקיבל ממנו מחמאות על פעילותו. לדבריו, נאמר לו שהמטרה היא צילום סרט קומי והוא לא ידע כי מדובר בסרטון שישמיץ את הציבור החרדי.

זו לא הפעם הראשונה שבתקשורת הכללית יוצרים פרובוקציות ברחובות החרדים במטרה להשמיץ ולהציג את הציבור החרדי כקיצוני ואלים. ב'רשת' לא הגיבו לטענות והסרטון היה מפורסם בדף הפייסבוק והאתר של הזכיינית עד היום בצהריים לטענת רשת רק בשל תלונות הגולשים ולא בגלל שמדובר בפרובוקציה מבוימת.

חבר הכנסת מש"ס, יגאל גואטה, הגיב לטענות ותקף את הדברים, "אם הפרסום נכון, מוטב ש'רשת' תודיע על פיטוריו לאלתר של האיש הקטן והחצוף גיא הוכמן שביצע פרובוקציה שקרית ע"מ להשניא את החרדים ולגרום פירוד בעם".

בעקבות הסערה החליטו ב'רשת' להסיר את הסרטון "לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור".

מהאתר של רשת נמסר בתגובה: "לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור תגובות שהתקבלו החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח לכל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר