מאבק החסידים בכפר חב"ד

הרב שנושל מסמכויותיו לא מתייאש: הקים 'ועד רוחני' חדש

גם אחרי הקמת הוועד שבעצם נישל אותו מסמכויותיו, הרב מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, לא מרים ידיים: הודיע על הקמת וועד רוחני חלופי, "על פי הוראת הרבי" שיהיה כפוף להנהגותיו ודעותיו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר אשכנזי. ארכיון (צילום: חיים טויטו)

‏המאבק על הוועד בכפר חב"ד: אחרי שניסה לסכל את מהלך הקמת "הוועד הרוחני" של תושבי כפר חב"ד שביקשו למעשה לנשל אותו מסמכויותיו, הרב מאיר אשכנזי ממשיך בניסיונותיו להשיב את השליטה בכפר החסידי, וביום שישי האחרון הודיע על הקמת "ועד רוחני" חדש - שיהיה כפוף לו.

בוועד החדש, חברים חלק מהחברים מהוועד שהוקם, במקביל שלובו בו חברים נוספים והוא נחשב כפוף להוראות הרב אשכנזי.

הודעת הרב אשכנזי

בהודעה שפרסם לתושבי כפר חב"ד, כותב הרב אשכנזי: "על פי הוראת הרבי להקים ועד רוחני שתפקידו יהיה לחזק את העניינים הרוחניים בכפר חב"ד, ובהמשך להתעסקותי בעניין בעבר, כינסתי היום קבוצה נכבדה של אברכים חסידיים ויראי שמיים מתושבי הכפר הפועלים עם הציבור, אשר הסכימו וקיבלו על עצמם להיות חברים בועד זה".

כזכור בשבוע שעבר התחוללה סערה של ממש בכפר חב"ד כאשר תושבים בכפר שהתקוממו נגד צעדים שביצע הרב החליטו להקים וועד רוחני שבעצם יטול חלק מהסמכויות שהיו בידי הרב אשכנזי. חמיו של רב הכפר, זעם על המהלך, כינה תושבים בכפר "פורקי עול" והאשים כי הכפר היה מאז ומתמיד מקום של "שורש המרידה בעניינים של הרב'ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר