ביקורת אלבום

ברכה ווקאלית: האלבום החדש של six13

להקת האקאפלה האמריקאית six13 באלבום חדש - "ברכות". מה חושב מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' על האלבום החדש ומדוע לדעתו six13 היא הלהקה הטובה ביותר בתחום (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מתוך קליפ הפסח האחרון (צילום: יח"צ)

הם אולי לא קיבלו 12 מיליון צפיות ללהיט שלהם, אבל בשבילי ובשביל רבים, להקתSIX13 (613) היא להקת הווקאל היהודית הטובה ביותר בעולם. לא רק בגלל העיבודים העשירים והאיכותיים אלא בעיקר בגלל ההחלטה העקרונית שלהם ליצור גם חומרים מקוריים ולא רק לבצע קאברים בדומה לשאר להקות האקאפלה.

יתרון אדיר נוסף ל-SIX13 הוא המעבד והאיש שעומד מאחורי התופעה כבר שנים ארוכות – מייק בוקסר. אם אנסה לעשות השוואות בוקסר בתחום המוזיקה הווקאלית הוא כמו מונה רוזנבלום של המוזיקה החסידית או אבי טל של המוזיקה היהודית המקורית הוא שותף בעשרות הפקות של מוזיקה ווקאלית כמעבד ומפיק והוא אחד הנועזים והחלוצים בתחום.

האלבום החדש – "ברכות" הוא אלבומם השביעי של הלהקה המצוינת וכרגיל הוא מכיל שירים מקוריים (5 מתוך 10 שירים) לצידן של מחרוזות להיטים ופארודיות החנוכה והפסח שיוצאות מידי שנה כקאברים ללהיטים לועזיים מובילים.

באלבום יש גם שני אורחים מעניינים, את האלבום פותח להיט דאנס ווקאלי מדליק במיוחד, מקורי של הלהקה, בו מתארח הראפר היהודי השחור, ניסים בלאק, שפשוט מדבק בהתלהבות האדירה שנשמעת בשירה שלו. העיבוד מלהיב ופשוט נשמע טוב, מסוג השירים שיכול בקלות להפוך ללהיט רדיו לא רק בימי ספירת העומר.

אורח מעולה נוסף הוא הזמר מרדכי שפירא שפותח מחרוזת עם הלהיט המקפיץ שלו "שכר מצווה" וממשיך במחרוזת עם "ריבון העולמים" של פריד ו"אהללה" של חסידות סקוויר.

השיר הטוב מבחינתי באלבום אף הוא שיר מקורי- "גם כי אלך" לחן ועיבוד ווקאלי מרגש במיוחד. ששת חברי הלהקה מפליאים בשירה מדויקת עם נגיעות של ג'אז שהזכירה לי להקות דוגמת ה"ניילונס". הכניסה המאוחרת של ה"ביטבוקס" – תופי הפה מותירה לעיבוד המרגש מקום משמעותי ליהנות ממנו בפני עצמו.

SIX13 הייתה למיטב זכרוני הראשונה שעשתה שימוש בביטבוקס כיאות ובעוד להקות האקאפלה האחרות עוד לא הוקמו בכלל או היו עסוקים בעיבודים פשטניים למדי לקח בוקסר את התחום כמה צעדים קדימה והוא בהחלט לא שוקט על שמריו גם באלבום החדש ויוצר חומרים ייחודיים ומרתקים. כמובן שהייתי שמח לו באלבום היו יותר שירים מקוריים ופחות פארודיות שמתאימות יותר לקליפים, אך בהחלט מדובר באלבום ווקאלי מהשורה הראשונה שכל חובב מוזיקת אקאפלה חייב להאזין לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר