בג"ץ המרכולים

הרב מוצפי: שמרים נאור תטווה חוטים במקום לחלל שבת

הגאון רבי בן ציון מוצפי, במתקפה נגד בג"ץ בגין פסיקתו בעד חילולי שבת - מכנה את הנשיאה נאור "המסכנה הזאת" וקורא לה ללכת לטוות חוטים. על הנשיא ריבלין אמר: "משועמם מסכן" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מוצפי והנשיאה מאור (צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה נגד בית המשפט העליון בשל החלטת השופטות בראשות הנשיאה מרים נאור לאפשר את פתיחת המרכולים בשבתות בעיר תל אביב.

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'מוסיאוף' אמר הרב: "השבת היא קודש לכם, צריכים להגיד את זה לזו, המסכנה הזאת, נשיאת בית המשפט העליון".

הרב עקץ את הנשיאה נאור וסיפר לתלמידיו: "אתמול היא דיברה, אמרה 'דרשה', היא אמרה כפירה בממשלה. זה ריבלין (נשיא המדינה. י"כ) משועמם מסכן, כל פעם עושים לו מסיבה בבית שלא ישתעמם, הנשיא. אז הוא הסמיך 25 שופטים. בקיצור, היא אומרת להם שלא תמיד הדמוקרטיה, פתאום היא נגד הדמוקרטיה, שמעתי ולא האמנתי מה שאני שומע. הרי הם כל הזמן צועקים 'אנחנו לא מדינת הלכה, אלא מדינת חוק', היא אומרת לא, למה? הרוב מחליט מה שמחליט והמיעוט לא מקיים".

הרב תקף את השופטים: "הם לא מתערבים למיעוט חוץ מהחרדים שהם כל הזמן מתלוצצים עלינו, אנחנו הקורבנות שלהם, קורבן ציבור. אז היא אומרת שלא הולכים לפי הרוב, אז מה? גם בבית המשפט תעשו. אם יהיה רוב תגיד לפי השיטה שלה שנלך לפי המיעוט".

"אין חוכמה לנשים אלא בפלך", ציטט הרב את הגמרא והוסיף, "שתלך תטווה חוטים במקום לעשות לנו חוקים ומשפטים ולחלל שבת ולבזות כל מה שקשור לקודשי ישראל.

"האמת, אשמים אלו שממליכים אותם" סיכם הרב ומצפי את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר