חופשת ל"ג בעומר

הרב הראשי ביקש, ח"כ מוזס נגד: "פיקוח נפש"

ח"כ מוזס פנה לשר החינוך בנט וביקשו לשוב בו מההחלטה לדחות את חופשת ל"ג בעומר - לבקשת הרב הראשי, בטענה כי דחיית החופשה מסכנת את העולים למירון (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הרב הראשי ביקש, בנט נענה, מוזס מתנגד: ח"כ מנחם אליעזר מוזס פנה לשר החינוך נפתלי בנט וביקשו לשוב בו מההחלטה לדחות את חופשת ל"ג בעומר - לבקשת הרב הראשי לישראל מחשש לחילולי שבת, בטענה כי דחיית החופשה מסכנת את אלפי העולים למירון.

"כאחד המטפל בענייני מירון זה כעשור שנים וחצי", כתב מוזס, "ברצוני ליידע אותך בדבר הסכנה ופיקוח הנפש העלולים להיווצר כתוצאה מהחלטתך. לדברי אנשי מקצוע במשרד התחבורה, קיום לימודים ביום ראשון י"ח אייר יגרור חסר של 30% - 40% בכמות האוטובוסים הנדרשים להסעת ההמונים למירון".

לדבריו: "המחסור החמור שיבוא לידי ביטוי בעיקר בשעות הבוקר, ייאלץ נוסעים רבים לדחות נסיעתם לשעות אחה"צ ולריכוז מספר נוסעים חסר תקדים, במספר שעות בודדות. הדבר יגרום בהכרח לקריסת מערך התחבורה והכבישים".

ח"כ מוזס מציין במכתבו כי בשנת 2014 החליט שר החינוך דאז שי פירון, את אותה ההחלטה, שגרמה לקריסה מסוכנת ובלתי נשלטת. "כ-60,000-70,000 איש, שהגיעו למירון רק בשעות אחה"צ בשל מחסור באוטובוסים בשעות הבוקר, ירדו מההר עם החשכה בבת אחת. הגדרות נפרצו, והציבור שעט על הכביש. המשטרה נאלצה להכניס כוחות עם פרשים, רבים נפצעו והמהומה הייתה איומה. אני מבקש, בכל לשון של בקשה, בשל פיקוח נפש וצרכי הציבור. אנא: חזור בך מההחלטה והותר את יום ראשון, י"ח אייר כיום חופשה כפי שתוכנן מלכתחילה".

מוזס שיגר מכתב גם לשר התחבורה ישראל כץ וכתב: "למהלך משמעות מרחיקת לכת לגבי הערכות משרדו למערך התחבורה הציבורית בל"ג בעומר. ובעצם, פירושו ביטול התכניות המקוריות והרס ההערכות המוקדמת".

מוזס לא הסתפק בזה ופנה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בבקשה שישפיע על שר החינוך: "אדוני המפכ"ל, אנא, מפני שלום הציבור ופיקוח נפש, פנה בדחיפות אל שר החינוך שישוב בו מהחלטתו לדחיית החופשה. יצויין, כי הנני מטפל בענייני מירון זה למעלה מעשור שנים. הייתי ה"נחשון" שיצא עם הקריאה לציבור להשתמש אך ורק בתחבורה הציבורית. אצטער מאוד, אם בשנה זו, בשל המחסור באוטובוסים, יבחרו רבים להשתמש ברכבם הפרטי. כאמור, מדובר בפיקוח נפש ממש, ואבקש התערבותך בדחיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר