הקצבה תועלה

השופטת פסקה: הגראד שנפל גרם גם לאירועי לב

אחת מנפילות הגראדים בעת מבצע 'עמוד ענן', בעיר אשדוד, היא שגרמה לבעיות בלבו של תושב העיר שהנפילה תפסה אותו כשהלך עם הבת שלו ברחוב - כך פסק ביהמ"ש (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת נפילת גראד. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: FLASH90)

"מחלת הלב שבה לקה תושב אשדוד נגרמה כתוצאה מרקטת גראד שנפלה בסמוך אליו, ולכן על ביטוח הלאומי להכיר בו כנפגע פעולות איבה גם בלבו" - כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בתל אביב.

המקרה הנדון אירע במהלך מבצע "עמוד ענן" בסוף שנת 2012, לאחר ש'עז א-דין אל קסאם', הזרוע הצבאית של חמאס, שיגרה רקטות גראד לעבר יישובי הדרום, ואחת מהן נחתה באשדוד בעת שברחוב טייל ג', תושב העיר כבן 55, ביחד עם בתו.

בעקבות נפילת הרקטה חש ג' ברע: לקה בהתקף חרדה קשה, סבל מלחצים בחזה ובאוזניים ופונה לבית החולים 'קפלן' לקבלת טיפול רפואי, שם אבחנו לו בעיה באי ספיקת לב ובתפקודו. גם לאחר שהוא שוחרר לביתו, הוא המשיך לסבול מלחצים בחזה ומקוצר נשימה שהלכו והחמירו, וכן מנזק נפשי ואף בעיות בשמיעה.

המוסד לביטוח לאומי הכיר בג' כנפגע פעולות איבה, וזיכה אותו בקצבה בגין הפגיעה הנפשית והנזק בשמיעה לאוזניו, אך לא בגין מחלת הלב שלו שלטענת הביטוח הלאומי אינה קשורה כלל לנפילת הרקטה.

המבוטח הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כדי שגם מחלת הלב שלו תוכר על ידי המוסד ככזאת שנגרמה מנפילת הרקטה. לדבריו, הוא צירף מסמכים רפואיים התומכים בגרסתו לעומת הביטוח הלאומי שלא נימק את דחיית תביעתו במסמכים רפואיים אלא הסתפק בחוות דעת רפואית.

בשלב זה השופטת מינתה רופא מומחה שיגיש חוות דעת רפואית בעניינו של ג', וזה קבע כי לפני אירוע נפילת הרקטה לא סבל ג' מבעיות בלבו, שהחלו רק לאחר מכן.

בשל כך, חייבה השופטת את המוסד לביטוח לאומי להכיר בג' כנפגע פעולות איבה גם בלבו וכמובן להעלות בהתאם את קצבתו החודשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר