סערה תקשורתית

הפריע לנאומו של נתניהו, הוענש בהרחקה מ'יד לבנים' והוחזר לבקשת נתניהו

שאול צ'יטיאט, אב שכול, התפרץ היום לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בגין התקרית בכנסת מול המשפחות השכולות - ונענש. בעקבות פניית נתניהו, העונש בוטל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הוצאתו של האב השכול (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ארגון "יד לבנים" החליט להשעות את חברותו בהנהלת הארגון של האב השכול שאול צ'יטיאט, שהתפרץ לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר היום (ראשון) בטקס חנוכת היכל הזיכרון בהר הרצל.

גורם בארגון מסר לחדשות 2 שחשף את הסנקציה, כי "ארגון 'יד לבנים' לא יקבל מהלך כזה. למחאה הזו לא היה מקום. מדובר בטקס ממלכתי, להשתמש בטקס ככלי לניגוח אישי סמי פוליטי - זה דבר שפוגע בטקס. זה מה שייזכר בהיסטוריה. במקרה הזה, לא מדובר רק באב שכול - אלא בחבר הנהלת 'יד לבנים'".

בהחלטה להשעותו נכתב: "לאור הפגיעה הקשה היום במעמד משפחת השכול בטקס חנוכת היכל הזיכרון בהר הרצל של מר שאול צ'יטיאט, חבר הנהלה שהתפרץ לדבריו של ראש הממשלה, הנהלת הארגון מורה למנכ"לית הארגון לזמן באופן דחוף את מר צ'יטיאט לוועדת האתיקה על מנת להשעותו מפעילות בהנהלת הארגון ועד להחלטת ועדת האתיקה מפעילות בהנהלת הארגון".

ההתפרצות בעת נאומו היום של נתניהו (צילום: באדיבות חדשות 10)

בעד ההחלטה להשעות את צ'יטיאט הצביעו 19 מהחברים בהנהלת "יד לבנים" ושלושת האחרים הצביעו נגד.

לאחר הפרסום בחדשות 2, פנה ראש הממשלה נתניהו להנהלת ארגון "יד לבנים" וביקש להקפיא את השעייתו של צ'יטיאט. בעקבות הפנייה, החליטה ההנהלה לכבד את בקשתו של ראש הממשלה ולהקפיא את ההחלטה.

כזכור, בעת נאומו של נתניהו התפרץ לדבריו צ'יטיאט, ששכל את בנו עמרי לפני כ-20 שנה בעת אימון מבצעי כטייס חיל האוויר, וקרא לעבר ראש הממשלה: "גם ביום קדוש זה אני לא סולח על דמעותיה של לאה גולדין, דמעותיה חייבו תגובה ובקשת סליחה ומחילה מיידיים" - התייחסות לעימות בין המשפחות השכולות לחברי כנסת מהליכוד.

בראיון לחדשות 2 הסביר האב: "למה אני כל כך נסער? אחרי שאמרתי את מה שאמרתי, הוא המשיך כאילו לא היה כלום. במעמד הזה, זו לא בושה להתנצל. זו עוצמה של אדם. הוא לא סילק אותם (את חברי הכנסת שהתעמתו בשבוע שעבר עם אמו של הדר גולדין הי"ד) - לא מהכנסת ולא מהמעמד הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר