צפו בתיעוד

ארגנטינה: הקהילה החרדית ניצחה את הרפורמים

הקהילה התורנית בארגנטינה זכתה ברוב מוחץ של 77.7 אחוזים ובכך תקבל 70 מושבים בוועדה הכללית המנהלת את ארגון האמיה. הרפורמים יסתפקו ב-8 מושבים בלבד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לאחר יום רווי מתחים, הסתיימה הבוקר (שני) ספירת אלפי הקולות, והמונים מבני הקהילה פצחו בשירה וריקודים על הניצחון המוחץ של הקהילה התורנית על הקהילה הרפורמית בארגנטינה.

שלוש רשימות נטלו חלק במערכת הבחירות הנוכחית, בהם המפלגה התורנית 'בור' בהנהגתו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' רבי שמואל אריה לוין שקיבלה 77.7% מקולות הבוחרים, מפלגת העבודה מטעם המגזר הכללי שקיבלה 13.5 אחוזים מקולות הבוחרים, ומפלגת 'מסורתי' מטעם הקהילה הקונברסטיבית שקיבלה 8 אחוז בלבד.

לוועדה הכללית המנהלת את ארגון האמיה, 90 מושבים, המאויישים על ידי נציגים מכלל הקהילות. לאור תוצאות הבחירות, המפלגה התורנית 'בור' זכתה ב-70 מושבים, מפלגת העבודה ב-12 מושבים, ומפלגת 'מסורתי' זכתה ב-8 מושבים בלבד.

הבחירות להנהגת הקהילה היהודית בארגנטינה, התקיימו לאחר מלחמה עיקשת שניהלו ראשי הקהילה הרפורמית בראשות רבאי סרחיו ברמן כנגד הקהילה היהודית, כשהקהילה הרפורמית שחששה מכישלון החרימה את הבחירות ולא הגישה את רשימותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר