יום הזיכרון

ליברמן בקרית שאול: ממשיכים לפעול להשבת הנעדרים

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף בטקס יום הזיכרון שנערך בבית העלמין בקרית שאול והתייחס בנאומו לסוגיה הרגישה של נעדרי צה"ל וחללים שמקום קבורתם לא נודע (חדשות)

שר הביטחון בנאומו (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בנאום שנשא הבוקר (שני) בטקס הזיכרון בקרית שאול כי אנו "ממשיכים לפעול להשבת הנעדרים וחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע".

"אין מדינה ניתנת לעם על מגש של כסף, כתב חיים וייצמן. זו משימה התובעת את מִמּוּשָׁהּ כל יום מחדש" אמר ליברמן בנאומו. "יש צורך להיאבק עליה, יש צורך בנכונות להילחם למענה ואף למסור את הנפש. דור אחר דור אנו נאלצים שוב ושוב ללוות למנוחת עולמים את טובי בנינו ובנותינו, צעירים וצעירות, מוכשרים, מלח הארץ - שנפלו בִּדְמִי יְמֵיהֶם. זהו מחירה הנורא והכואב של החלטת העם היהודי להיות אדון לגורלו, לשוב לארצו-מולדתו ולממש בה את חייו ואת תרבותו במסגרת לאומית, ריבונית וחופשית".

שר הביטחון מול האנדרטה (צילום:אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

שר הביטחון הוסיף ואמר: "חסרונם של הנופלים ניכר בכל: בקרב בני המשפחות שאת הגעגועים ואת חסרון יקיריהם לא ירפא הזמן, בקרב צה"ל, יחידותיו וחייליו, הכואבים את זכרם של הרֵעִים לחיים ולדרך שנפלו, ובקרב החברה הישראלית כולה - אשר חסרונם של הטובים בבניה ובנותיה ניכר בה בכל תחומי החיים, הבניין והעשייה. בחייהם ובמותם גילמו הנופלים את כל הטוב והנֶאֱצָל שבמשמעות חיינו. את האהבה העמוקה לעַם ולָאָרֶץ, את תחושת האחריות והשייכות, ואת הנכונות למסור נפשם על הגנת העַם והמולדת".

השר ליברמן פנה למשפחות השכולות ואמר: "אתכם בני המשפחות השכולות. מבטאים אנו בכך את הקדושה שחש העַם כולו כלפי זיכרם של הנופלים שמסרו נפשם וחייהם על כינונה ועל ביצורה של עצמאות ישראל.

שר הביטחון מניח את זר משרד הביטחון (צילום:אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"מכוח קורבנם ובזכותו, מעמיקה והולכת ומכה שורשים תקומת ישראל בארצו. עומדים אנו כאן, משפחה אחת גדולה וכואבת. מושיטים יד חובקת וכתף תומכת, ממשיכים לפעול להשבת הנעדרים וחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, ונושאים יחד תפילה כי שורת הנופלים לא תֶּאֱרַךְ עוד, ומי שהשלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ונאמר אמן".

שר הביטחון בקרית שאול (צילום:אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר