במענה לבג"ץ

עודד פלוס מתחייב: תמונה סמנכ"לית לבתי הדין

בתצהיר שהוגש לבג"ץ מטעם משרד הדתות מתחייב מנכ"ל המשרד עודד פלוס להתחיל לאלתר בהליך מינוי סמנכלי"ת לבתי הדין הרבניים, שיימשך כשלושה חודשים (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

בתצהיר שהוגש לבג"ץ מטעם משרד הדתות מתחייב מנכ"ל המשרד עודד פלוס להתחיל לאלתר בהליך מינוי סמנכלי"ת לבתי הדין הרבניים.

בתצהיר נכתב: "אחר קיום דיונים, התייעצויות והידברויות נוספות בהקשר זה בדרגים בכירים ביותר, סוכם כי יחל לאלתר הליך לאיתורה של אישה, המשמשת בתפקיד בדרגת סמנכ"לית במשרד ממשלתי אחר, לתפקיד סמנכ"לית בבתי הדין הרבניים, והיא תועבר לשמש בתפקיד באמצעות העברה בין-משרדית, בכפוף להתאמתה לתפקיד ולהוראות הדין. הליך זה צפוי לארוך תקופה של כשלושה חודשים".

עוד נכתב, כי "אם בסיום תהליך איתור זה לא תימצא אישה מתאימה, נאמר עוד בתצהיר, ייבחנו דרכי הפעולה בהקשר זה, לרבות האפשרות לפיה יציע השר לשירותי דת לממשלה לייעד באופן חד-פעמי משרה זו לאישה, ולאחר מכן יפורסם מכרז פומבי לאיושו".

כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", שופטי בית המשפט העליון הקפיאו את מינוי המנכ"ל הקבוע לבתי הדין עד שתמונה אשה לתפקיד סמנכ"לית בתי הדין, כפי שהבטיח מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, כמו כן - ביקשו השופטים לזרז את הדיון בתיקון החוק שיאפשר התמודדות אשה לתפקיד מנכ"לית בתי הדין.

בהחלטה כתבו השופטים: "נמסר לנו כי הוגשה לועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת טיוטה מתוקנת של התקנות והיא ממתינה לדיון. אנו מחלים פני יו"ר הוועדה כי הדיון ייערך בהקדם האפשרי, ככל הניתן מיד לאחר פגרת הפסח".


במשרד לשירותי דת הביאו בחודש האחרון בפני ועדת החוקה תקנות אשר היו מקלות על בחירת נשים לכהן כמנכ"לית בתי הדין, אך מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב סירב לאשר תקנות אלו.

ח"כ אורי מקלב תקף את ארגוני הנשים בדיון בוועדה ואמר כי "מי שעומד מאחורי העתירות והפעילות לשינוי החוק הם ארגוני נשים שלא תובנות השוויוניות בפיהם שכן כמה מן המנהלים במשרדי הממשלה הם נשים? איך לא משלבים נשים חרדיות בעלות הסמכה בראיית חשבון במשרדים הממשלתיים?, מטרתם היא לפגוע במעמד בתי הדין וסמכות הדיינים, הפעילות לא באה מתוך שוויון אלא לפגוע, לקעקע ולהחליש את סמכות בתי הדין".

ח"כ מקלב הוסיף עוד כי "השאלה היא איזה כישורים דורשים ממנהל בתי הדין. הבג"ץ התערב ללא תקדים בדרישה שקיימת בחוק וזו זילות במושג רב עיר. אני לא משתכנע שפעילות ארגונים שונים להורדת תנאי הסף היא למען קידום נשים. הפעילות לא באה לחזק את בתי הדין ממקום טהור, אלא לפגוע במעמד בתי הדין ובסמכות בתי הדין להוביל פסיקות לפי הדין הדתי. לפי הדרישות שכתובות עכשיו יכול אינו יהודי לשמש כמנהל בתי הדין. זו המציאות שאתם מבקשים שנאשר וזה גודל האבסורד".

מקלב תקף את התערבות בג"ץ ואמר: "עצם ההתערבות שלו היא שערורייה. בא בג"ץ ומפחית את דרישות הסף, ללא תקדים. זה לא היה קורה בשום חוק שדורשים בו דרישת סף כלשהן, לעולם בית המשפט לא היה משנה את דרישות הסף, - בעולם שרק מחמירים עם הדרישות להשכלה באים רק כאן ומפחיתים את הדרישות. התפקיד הוא לא ניהולי גרידא אלא שיפוטי, מנהל בתי הדין צריך להיות בעל קישורים המתאים להלכה. אנחנו לא מדברים על דברים תאורטיים אלא מעשיים".

מלשכת ח"כ אורי מקלב נמסר כי עתיד להתקיים דיון נוסף על כך בשבוע הקרוב בועדת החוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר