הישג דיפלומטי

איטליה תצביע נגד ההצעה האנטי ישראלית

איטליה הודיעה הבוקר כי תתנגד להצעה שתעלה מחר להצבעה, לפיה לישראל אין זיקה ושייכות לירושלים. בכך שברה איטליה את הקונצנזוס האירופי אותו הובילה גרמניה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המאמצים הדיפלומטיים הקדחתניים של ישראל בימים האחרונים נושאים פרי ומסתבר שלא כל חברות האיחוד האירופה יצביעו מחר באונסק"ו נגד ישראל בהצבעה בנושא ירושלים. הבוקר (שני) הודיעה איטליה שתצביע נגד ההחלטה, ובישראל מפעלים לחץ על מדינות אירופיות נוספות להצטרף להתנגדות.

כזכור, הוועד המנהל של אונסק"ו (ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם), שמונה 58 מדינות, צפוי להצביע מחר, יום העצמאות, על החלטה שקובעת שישראל היא אינה הריבון בירושלים. זו כבר הפעם השנייה שבארגון מעבירים החלטות הזויות מסוג זה.

עד עתה גרמניה הייתה הכוח המרכזי שדחף לפשרה עם מדינות ערב, כדי שאירופה לא תתנגד להחלטה. מדינות ערב ריככו את הנוסח המקורי והסכימו להסיר ממנה משפטים שמנתקים את הזיקה של ישראל והעם היהודי להר הבית אך לא משאר ירושלים.

בישראל זעמו גם על הנוסח המרוכך, ששלל את הריבונות של ישראל על כל ירושלים רבתי – לא רק על העיר המזרחית והעיר העתיקה. ההחלטה גם קובעת שכל החלטה של ה"כוח הכובש הישראלי", הכנסת, בית המשפט העליון או של כל רשות שיפוטית חוקית או מנהלתית בעניין ירושלים בטלה ומבוטלת ואין לה כל משמעות. ההחלטה גם מותחת ביקורת על החפירות שמבצעת ישראל במזרח ירושלים ובעיר העתיקה.

בירושלים זעמו על הגרמנים שבעצם הבטיחו את העברת ההצעה והעבירו להם מסרים חריפים מאוד. שגרירים אירופאים הביעו ביקורת חריגה על השגריר הגרמני באונסק"ו, סטפן קראויליסקי, ופעולותיו בעניין ואמרו: "נראה שהוא פועל יותר מאג'נדה אישית מאשר הוראות מסודרות מברלין".

שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן מסר בתגובה: "מדובר בהתפתחות חיובית ללא ספק שאמורה לאותת לגרמניה שהמו"מ והטקסט המשותף עם הערבים הם טעות לא רק בעיני ישראל אלא גם בעיני מספר מדינות באיחוד ועכשיו אנחנו מרוכזים במשימה שאיטליה תהיה הראשונה אך לא האחרונה שתודיע שאינה רוצה להיות חלק מהעסקה עם הערבים ותצביע נגד".

הממשל האמריקני של דונלד טראמפ התגייס אף הוא כדי לסייע לישראל, ומפעיל לחץ על אונסק"ו ועל המדינות החברות בוועד המנהל לדחות את ההצבעה או להתנגד לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר