שינוי עמדות טקטי

האמנה החדשה של חמאס תיחשף הערב: בלי "השמדת ישראל"

הגרסה המעודכנת של אמנת ארגון הטרור תפורסם הערב על ידי חאלד משעל, וככל הנראה לא יכלל בה הסעיף התומך בהשמדת ישראל - כדי שהמערב יפסיק להגדיר אותו כארגון טרור (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חאלד משעל (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90)

מקור המקורב לחמאס באחת ממדינות המפרץ הפרסי אומר היום (שני), כי במסגרת אמנת ארגון הטרור שמתחדשת בימים אלו הוא מתכוין לוותר על הסעיף הנוגע להשמדת מדינת ישראל. כך נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס.

כמו כן, לפי דיווח זה לראשונה מזה 30 שנה תנתק האמנה החדשה את הקשר בין אנשי האחים המוסלמים במצרים לבין חמאס.

הציפייה כעת בחמאס, היא שבעקבות "שינוי המדיניות", יחדלו מדינות המערב מלראות בהם ארגון טרור, הכרה שנבעה בין השאר מעוינותו לישראל. "המהלך אף נועד לשפר את היחסים בין חמאס לאנשי הממשל במצרים וכן עם מדינות המפרץ, שרואות בדומה למערב בתנועת האחים המוסלמים ארגון טרור", הסביר המקור.

פרסום הגרסה המעודכנת של אמנת החמאס שגיבושה נמשך כבר שנתיים מעורר עניין רב בחברה הפלסטינית ובעולם הערבי. את הגרסה הסופית והרשמית אמור לחשוף הערב ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

את הגרסה הנוכחית המצהירה על חתירת החמאס להשמדת ישראל נוהגים בישראל לצטט תמיד במטרה להוכיח את עובדת היותו של ארגון הטרור אנטישמי במוצהר.

בתגובה לשינוי המדובר באמנת חמאס, נמסר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "חמאס מנסה להטעות את העולם, אך לא יצליח. חמאס בנה מנהרות טרור וירה אלפי טילים לעבר אזרחים, זה חמאס האמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר