שחיתות וחוליות חיסול

נסראללה מחזיק בהון אישי של כרבע מיליארד דולר, חיזבאללה על סף פשיטת רגל

שורת מעשי שחיתות, קריסה כלכלית וההון הרב שנמצא ברשותו של המנהיג, הובילו את ארגון הטרור חיזבאללה למתיחות פנימית עד כדי הפעלת חוליות חיסול (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חסן נסראללה (צילום מסך)

לחסן נסראללה יש הון פרטי של למעלה מ-250 מיליון דולר, זאת בעוד שארגון הטרור בראשו הוא עומד, חיזבאללה, נתון במצב כלכלי קשה מאוד, ונמצא למעשה על סף פשיטת רגל. כך דווח היום (שני) בעיתון 'וולט' הגרמני.

מהדיווח עולה עוד, כי בשל משבר כלכלי חריף זה התגברו מאבקי הכוחות בצמרת חיזבאללה עד כדי שנסראללה מפעיל חוליות חיסול כדי להיפטר ממתנגדיו ההולכים ומתרבים בעקבות ביקורתם על מצב ארגונם.

לפני זמן לא רב התגלתה מעילת ענק שביצע א-דין אבו חמדן מבכירי חיזבאללה בכספים שיועדו למשפחות ה'שהידים' של הארגון, והכניס אותם לכיסו. גם רואה החשבון של חיזבאללה נכלא לאחר שגנב מקופת הארגון כשני מיליון דולר וזייף את ספרי החשבונות.

מזהיר את ישראל "לספור עד מיליון" ובינתיים סופר מיליונים משלו (צילום: מתוך @m_hashemich בטוויטר)

אבל לא רק דגי רקק נתפסו: גם בנו של חסן נסראללה, מוחמד עלי, מואשם כעת שהשתמש בכספי ארגון הטרור בכדי לממן בית הקפה שפתח לאחרונה בביירות בירת לבנון.

אדם ז'ובין, שר האוצר האמריקני לשעבר אמר ל'וולט' כי "ארגון הטרור במצב הכלכלי הכי גרוע שהוא היה בו מזה עשורים. חיזבאללה פעיל בחזיתות רבות מידי, בעוד שהכנסותיו מצטמצמות בגלל סנקציות אמריקאיות. למעשה, ניתן לומר שחיזבאללה על סף פשיטת רגל. מקור התמיכה העיקרי של חיזבאללה, מלבד איראן, הם אנשי עסקים שיעים בלבנון. אבל כיום הם חוששים מעונש אמריקאי אם יעזו לשתף פעולה עם ארגון הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר