חודש אפריל היה אף הוא כמעט ללא גשם

השרות המטאורולוגי פרסם היום את סיכום חודש אפריל מבחינת מזג האוויר ומתברר כי גם החודש האחרון של החורף עם כמויות נמוכות של גשם היה שחון וחם מהרגיל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חודש חם מהרגיל, שדה חיטה בלטרון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

גם סיומו של החורף היה מאכזב עם כמויות גשם קטנות מהממוצע, חם מהרגיל ושרב. כך עולה מסיכום חודש אפריל שערך השירות המטאורולוגי ופורסם היום (ב').

לפי הנתונים, כמויות הגשם באפריל היו קטנות מהממוצע ברוב חלקי הארץ. עם זאת, במספר מצומצם של אזורים עלו כמויות הגשם מעל הממוצע במידה ניכרת. למשל, בעין כרמל נרשמו 33 מ"מ (254% מהממוצע הרב-שנתי). גם בזיכרון יעקב עברו את הממוצע עם 16 מ"מ שהם 133% מהממוצע.

גם באזור הכנרת נרשמו כמויות משקעים יפות לחודש אפריל עם 41 מ"מ בבית ציידה (205% מהממוצע) ובצמח עם 20 מ"מ (143%).

בראייה שנתית רק בארבעה יישובים בארץ עברו את הממוצע לעונה כולה וכולם בדרום הארץ, בהם אילת שבה נרשמו 52 מ"מ של גשם מתחילת עונת הגשמים (236% מהממוצע). בחיפה, למשל, ירדו 556 מ"מ מתחילת העונה (86% מהממוצע), באזור ירושלים ירדו 326 מ"מ בלבד (61% מהממוצע) ובבאר שבע ירדו 131 מ"מ (67% מהממוצע).

בחודש האחרון היה גם חם יחסית, אפריל היה חם מהממוצע במיוחד בשעות היום, אז היו הטמפרטורות גבוהות מהממוצע ב-2-1.5 מעלות. במהלך החודש האחרון נרשמו כמה אירועי שרב, בשיאם עם טמפרטורות שנעו בין 35-33 מעלות במישור החוף ובשפלה ואף הגיעו ל-41 מעלות בכמה אזורים בעמקי הצפון ובצפון הנגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר