מתגעגעים למנדט?

דו"ח בריטי: לשקול הכרה במדינה פלסטינית

וועדת החוץ של בית הלורדים הבריטי פרסמה הלילה דו"ח הקורא שלא להסתמך יותר על מדיניות החוץ של האמריקאים בגלל טראמפ ולפעול להכרה במדינה פלסטינית (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בניין הפרלמנט הבריטי (צילום: שאטרסטוק)

בחירתו של טראמפ והתייצבותו לצדה של ישראל מלחיצים את האירופאים שבאופן שיטתי עומדים לצדם של הפלסטינים. הפעם אלו הבריטים שמודאגים מהעלייה המחודשת בכוחה של ארה"ב במזרח התיכון לאחר הירידה הדרסטית בזמן כהונתו של אובמה.

וועדת החוץ של בית הלורדים, הבית העליון של הפרלמנט הבריטי, פרסמה הלילה (שלישי) דו"ח הקורא לבריטניה, "לשקול ברצינות הכרה במדינה פלסטינית". זאת, לאחר שנטען בדו"ח כי הממלכה לא יכולה יותר לסמוך על המנהיגות האמריקנית במזרח התיכון בעידן טראמפ.

בדוח נטען כי על בריטניה להתרחק מעמדותיה של ארצות הברית משום ש"לממשל האמריקני החדש יש את הפוטנציאל לערער את היציבות באזור. הנשיא האמריקני נקט עמדות לא ברורות שיכולות אף לגרום להסלמה של הסכסוך", נכתב.

"פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני חייב להישאר בעדיפות עליונה במדיניות החוץ הבריטית", נטען בדו"ח. "על הממשלה להיות ישירה יותר באשר להבעות עמדות בנושאים אלה, למרות עמדות הממשל האמריקני".

הרצון להביע דעה אחרת מזו האמריקאית, בא בתגובה לדבריו של טראמפ בפברואר האחרון, שאמר כי הוא פתוח לאפשרות של מדינה אחת בניגוד לעמדת ממשלים אמריקנים קודמים. לאחר מכן אמר הנשיא האמריקני כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך לא חזר על המחויבות האמריקנית להקמתה של מדינה פלסטינית.

באשר לאיראן נכתב כי על לבריטניה להדק את קשריה עם מדינות אירופה האחרות כדי להבטיח את המשך קיומו של הסכם הגרעין. בנוסף, הדו"ח קורא לממלכה לפתח את קשריה הכלכליים עם איראן בעידן שאחרי הפיכת הברקזיט למציאות. מדיניות כזו של בריטניה יכולה ליצור בעייתיות רבה ביחסים עם ישראל וארה"ב וסביר להניח שהממשלה הבריטית לא תשוש או תרצה לקבל את ההמלצות של הלורדים.

"אנחנו כבר לא יכולים להניח שארצות הברית תקבע את הטון ליחסים של המערב עם המזרח התיכון", סיכם יו"ר ועדת בית הנבחרים של בית הנבחרים הבריטי דייוויד האוול את הדו"ח שמתפרסם ביום העצמאות הישראלי ומלמד כי עמדות הבריטים לא השתנו במיוחד מאז סיום ימי המנדט לפני 69 שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר