כמעט סופי

דונלד טראמפ יבקר בישראל בעוד 3 שבועות

למרות שאין עדיין הודעה רשמית, גורמים מדיניים מאשרים כי הנשיא האמריקני יגיע לביקור בישראל, שיימשך יממה - יומיים לפני יום ירושלים. עדיין לא ידוע אם יבקר גם ברמאללה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו בביקורו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיע בעוד שלושה שבועות לביקור ראשון בישראל זאת לאחר מעט יותר מ-100 בימים בתפקידו. למרות שעדיין לא נמסרה הודעה רשמית מהבית הלבן גורמים מדיניים בכירים טוענים כי הביקור וודאי ואפילו יש לו כבר תאריך ה-22 במאי כשטראמפ יישאר בישראל מעט יותר מיממה.

הביקור בארץ יהיה חלק ממסעו הראשון של טראמפ מחוץ לארצות הברית מאז נבחר לנשיא. מלבד ישראל יבקר נשיא ארה"ב גם בסעודיה ובבלגיה, שם ישתתף במפגש של מדינות נאט״ו. בשלב זה עוד לא ברור אם הנשיא האמריקאי יבקר גם ברמאללה, ונראה כי החלטה סופית בעניין תתקבל לאחר פגישתו עם יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מחר בוושינגטון.

בביקורו בישראל יעלה שוב לדיון נושא השגרירות האמריקאית והעברתה לירושלים כפי שהבטיח טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו ואף לאחריו אלא שבישראל למרות שישמחו על העברתה של השגרירות לא מוכנים "לשלם" על כך במחירים מדיניים כאלו או אחרים.

לטענת ישראל, על פי החוק שחוקק הקונגרס האמריקני לפני 22 שנים, ארצות הברית מכירה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל ועל כן הממשל מחויב להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים גם ללא שום התחייבות ישראלית בנוגע לתהליך עם הפלסטינים.

מאז נחקק החוק היו הנשיאים קלינטון, בוש ואובמה חותמים מדי חצי שנה על דחיית יישומו. כעת יידרש טראמפ להחליט אם לדבוק במדיניות קודמיו ולחתום על דחיית החוק – בניגוד להבטחותיו במסע הבחירות. בשבוע שעבר אמר טראמפ בראיון לתקשורת האמריקאית כאשר נשאל מה יהיה עם השגרירות "תשאלו אותי את זה בעוד חודש", כשהוא אולי רומז לכך שלאחר ביקורו בישראל תהיה תשובה ברורה בנושא.

על פי הדיווח ב-NRG, על פי גורם מדיני ששוחח עם נתניהו, ראש הממשלה מעוניין מאוד שטראמפ לא ידחה את החוק ויעביר את השגרירות לבירה. עם זאת, נתניהו סבור שמדובר בהבטחה בלתי תלויה שהנשיא טראמפ נתן משיקוליו הוא, ועל כן ישראל אינה צריכה לשלם מחיר על יישומה. נתניהו אמר זאת אף שברור שכניסת החוק האמריקני לתוקף תיחשב כהישג גדול לו ולישראל.

עוד הדגיש הגורם המדיני כי הכרה אמריקנית באחדות ירושלים, כפי שקובע הסעיף הראשון בחוק, חשובה אף יותר מהעברת השגרירות בפועל לבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר