יום העצמאות

אז מה אנחנו החרדים? // חיים קליגר

מי אנחנו הציבור החרדי? איפה אנחנו ממוקמים על הסקאלה הזו שבין הישראליות העכשווית לבין החרדיות המסורתית השומרת על חומותיה הבצורות? התשובה מורכבת (דעות)

חיים קליגר | כיכר השבת |
ליצמן בטקס יום הזיכרון (צילום: באדיבות המצלם)

אנו כועסים כשעיתונאי מנסה ליצור על גבינו פרובוקציה, במעבר חד של מאה ושמונים מעלות סולחים לאותו כתב וכבר מרחמים עליו שפוטר ממקום עבודתו, ממנפים כל תמונה של יהודי עומד בצפירה, ממחזרים בכל פלטפורמה יוזמות להנצחת החיילים, מסבירים ביצירתיות למה אנחנו בעצם הציונים האמיתיים, מרטווטים בטוויטר תמונה של שר שהניח זר פרחים באחד מבתי הקברות הצהליים ושלף ספר תהילים, מצטלמים עם דגל מונף, נעמדים על גג בניין כדי להצטלם עומדים בצפירה, משתתפים בחגיגות המנגל של יום העצמאות, יוצאים לפארקים וצופים במטסים, מסבירים שאנחנו מתנדבים בארגוני ההתנדבות הגדולים ביותר בישראל, אומרים תפילת קל מלא רחמים תוך כדי טיסה ומרגשים מאות טסים, נפגעים כשראש הממשלה מנתר על אזכורם של הרבנים הראשיים בנאומו ומרגישים גאווה לאומית כשהוא מצטט פסוק מאחת התפילות, מורכב, אה?

אז מי אנחנו הציבור החרדי? איפה אנחנו ממוקמים על הסקאלה הזו שבין הישראליות העכשווית לבין החרדיות המסורתית השומרת על חומותיה הבצורות?

התשובה, גם אם היא נראית מורכבת, או כמעט בלתי אפשרית, היא מאוד פשוטה, אולי קצת מכאיבה וצורבת, אולי קצת מאכזבת, אבל היא אמיתית!

ישנה בועה, בבועה הזו חיים כמה עשרות אנשי תקשורת או אנשים שאוהבים תקשורת, אוהבים להיות בקדמת התקשורת, והם, אגב כמו כל אנשי התקשורת, מביאים תמונה מעוותת מהווי החיים החרדי, מהמיינסטרים החרדי, אותו מיינסטרים שממשיך לחיות בתוך אותה חומה בצורה, ששומר על גחלתו ועל מסורתו כמימים ימימה, אצלו כלום לא השתנה וגם כלום לא ישתנה.

אלו אנשים שאינם מושפעים מרוחות הסערה הנושבות בחוץ, הם פשוט לא חשים בהם, הם מכונסים בתוך עצמם, את קולם לא תשמעו כי הם לא כל כך מעניינים, הם לא יוצרים אייטמים, הם "השקופים", הם אנשים שמעולם לא גיבשו דיעה או בנו אג'נדה סביב הנושא שנקרא מורכבות היחסים שבין חילונים לחרדיים, בעצם כמו רוב החילונים, רוב החילונים שהציבור החרדי פשוט לא מעסיק אותו כלל ביום יום, אלו רק אנשים שמחפשים רעש תקשורתי גם מהצד השני. אך אותם, את אותם "השקופים", הם כאמור לא יביאו לכם לקדמת הבמה.

אנשי התקשורת שחיים הרבה יותר את ההווי הישראלי, שמבינים הרבה יותר טוב עד כמה כדי לקבל כמה דקות רייטינג צריך להביא משהו שונה, חדש, צבעוני ואולי אף צהוב, אותה קבוצה היא זו שמייצרת מציאות שגויה ומעוותת לתקשורת, היא זו שאצה רצה אחרי כל תמונה ואייטם כמוצאת שלל רב וממחזרת אותו מכל כיוון אפשרי, והאמת, האמת שונה לחלוטין.

האמת, שעם ישראל חי וקיים בזכות השבטים שבו, עם ישראל מאז היותו לעם נחלק לפלגים, זה המייחד שלו וזה גם המאחד אותו, אז בואו נכבד איש את רעהו, בואו נבין שזה היופי של עמנו, ניתן לכל חלק בפסיפס היהודי - הישראלי לשמר את החלק שלו על פי אמונתו ומורשתו וכך נהפוך לעם טוב יותר ולחברה מכילה הרבה יותר!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר