דיווח: האיראנים שוב תומכים בחמאס בעזה

על פי דיווחים של גורמים פלסטיניים לעיתון 'אל חייאת', התחממו לאחרונה היחסים בין חמאס בעזה לבין האיראנים לאחר שנים של נתק וטהרן החלה שוב לסייע (העולם הערבי)

(צילום: עבד רחים חאטיב , פלאש 90)

בחודשים האחרונים חל שיפור ניכר ביחסים בין איראן לארגון חמאס ברצועת עזה, וטהרן שבה לספק תמיכה צבאית וכספית בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם – כך דווח היום (שלישי) בעיתון "אל-חיאת" המודפס בלונדון.

המקורות למידע זה הם גורמים פלסטינים שסיפרו כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, אחראי לשיפור הדרמטי ביחסים לאחר תקופה ארוכה של כמעט נתק.

הגורמים המצוטטים בדיווח הסבירו כי במקביל להתקרבות בין עזה לאיראן, הורעו יחסי הממשל האיראני עם הרשות הפלסטינית ברמאללה. זאת, בין היתר בעקבות איומיו של יו"ר הרשות אבו מאזן לצמצם את העברות הכספים לממשל בעזה והחלטתו של אבו מאזן להפסיק לשלם עבור אספקת החשמל לרצועה.

במקביל, בכירים ברשות הפלסטינית האשימו באחרונה את איראן ב"התערבות בענייניו הפנימיים" של השלטון הפלסטיני, בשל התמיכה בחמאס.

בחודש מרץ האחרון העריכו גורמים במערכת הביטחון כי התמיכה הכלכלית והצבאית מצד איראן היא קריטית לפעילות הזרוע הצבאית של חמאס, שמשוועת לדבריהם לכסף ולאמצעי לחימה. זאת, בעוד שראשי הזרוע המדינית של חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה מעדיפים להתקרב אל הציר הסוני, הכולל את מצרים, ערב הסעודית, קטאר וטורקיה כפי שלימד מסמך האמנה החדש שפורסם אמש בקטאר בידי חאלד משעל וכוון לדעת הפרשנים כדי להתקרב למערב ולציר הסוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר