שלב הערעור במשפט אלאור אזריה יוצא לדרך

הבוקר יתחיל בבית הדין הצבאי בקריה, שלב הערעור בעונשו של החייל היורה, אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל ונידון לשנה וחצי מאסר. אזריה מערער על הרשעתו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזריה עם אמו באחד הדיונים הקודמים (צילום: מרים אלסטר)

בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב יחל הבוקר (רביעי) שלב הערעור במשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל עונש שנחשב לקח יחסית לחומרת ההרשעה ולטון החמור שהיא ניתנה על ידי בית הדין.

אזריה מערער על עצם הרשעתו בהריגתו של המחבל הפצוע עבד אל-פתאח א-שריף בחברון בחודש מרס 2016. לפני כחודשיים הורה בית הדין לעכב את תחילת ביצוע עונש המאסר עד לאחר ההכרעה בערעור ובינתיים היה אזריה במאסר פתוח בבסיס צה"ל. אזריה טען בערעור שהגיש באמצעות עורך דינו, יורם שפטל, כי השופטים שגזרו את דינו התעלמו משורת ראיות. כמו כן טען אזריה לחקירה מכוונת לכאורה של מצ"ח תוך הטיית עדים באופן שביסס את החשד נגדו.

כזכור, בעקבות הגשת הערעור והטענה כי מדובר בטעות שרק תגדיל את עונשו, התפטרו עורכי דינו אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר ועם אזריה נותר רק עורך הדין יורם שפטל.

בעקבות החלטתו של אזריה לערער על הכרעת הדין, החליטה מנגד גם התביעה הצבאית להגיש ערעור בטענה שהעונש שהוטל על החייל קל מדי. "התביעה תטען כי מן הדין להחמיר בעונשו של המשיב (אזריה) והעמדת מתחם הענישה על 36 עד 60 חודשים, או להעמידו על המתחם שקבע שופט המיעוט בבית הדין הצבאי" (30 חודשי מאסר), נכתב בערעור.

תחילה נטו בפרקליטות הצבאית להסתפק בגזר הדין המקל יחסית לצד ההכרעה החריפה והמהדהדת, אולם הערעור שהגיש אזריה על הכרעת הדין - לצד התפטרות רוב סנגוריו שהעדיפו את אפיק בקשת המתקת העונש בדרג הצבאי או החנינה מהנשיא - הכריעו את הכף בעד ערעור הפרקליטות על העונש.

הליך הערעור ייפתח הבוקר בדיון ראשון מבין שניים שבהם ישמיעו הצדדים את טענותיהם. דיון שני ייערך בשבוע הבא ובמידת הצורך ייקבע דיון שלישי.

עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, הגיש בקשה לבית הדין הצבאי לערעורים לקבל חומרי חקירה של 15 מקרי עבר דומים במטרה להציגם כראיות שתומכות לשיטתו בחפותו של אזריה.

שפטל ואביו של אלאור (פלאש 90)

הרכב חמשת השופטים צפוי לדון הבוקר בבקשה והתביעה צפויה להביע את התנגדותה למהלך, שכן פרוצדורה שכזו גם אם תתקבל באופן חלקי, תאריך את הליך הערעור בשבועות רבים נוספים.

נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, יעמוד בראש ההרכב שידון בערעור. בנוסף יכלול ההרכב שני שופטים מקצועיים: השופט יגאל פליטמן שמכהן כנשיא בית הדין הארצי לעבודה והשופט צבי סגל מבית המשפט המחוזי בירושלים. בנוסף, יהיו בהרכב שני קצינים שאינם משפטנים: אלוף במיל' אייל אייזנברג שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד פיקוד העורף ותת-אלוף אבי פלד, לשעבר מפקד חטיבת גולני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר