יומיים לאחר שחרורו

"הגג דולף": ההסבר העמום של הקצין הדתי שפרש

המתח ששרר בין קודקודי אגף המודיעין בצה"ל, שהוביל לפרישתו של תא"ל אלי בן מאיר, מתחיל אט אט להיחשף במשפטים ספורים אותם הוא כתב שלשום בפייסבוק (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקצינים היריבים (צילום: דובר צה"ל)

תא"ל אלי בן מאיר, מי שכיהן עד לפני כשנה כראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל, מותח ביקורת קשה על הזרוע החשובה בה הוא שירת בפוסט שפרסם בפייסבוק: "חשתי שגג הבית דולף, נכשלתי בניסיון לתקנו והחלטתי לעזוב".

נסיבות פרישתו של אחד מהקצינים הדתיים הבכירים את תפקידו היוקרתי, פרישה שטלטלה בזמנו את הצבא, לא הובררו עד כה. בפוסט הטרי שהעלה, הוא מנסה בקווים כלליים לתת רקע ועילה כלשהי למעשהו זה.

שלשום, ביומו הראשון כאזרח, כתב בן מאיר בפייסבוק את הדברים הבאים, הסתומים למדי: "היום אני משתחרר אחרי כמעט 30 שנות שירות בחיל המודיעין. חיל שהיה ביתי השני, ולרוב הראשון במרבית התקופה — עד ממש לקראת סופה — שבה חשתי שגג הבית דולף, נכשלתי בניסיון לתקנו והחלטתי לעזוב".

מסתבר כעת, כי כבר זמן קצר אחרי מינויו לתפקיד התגלעו חילוקי דעות מקצועיים קשים בינו לבין מפקדו, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי.

אף שהרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ניסה להתערב במשבר שנוצר ביניהם ולמנוע את התפטרות הקצין המוערך, הדבר לא צלח וכך מצא עצמו תא"ל במיל. בן מאיר מחות לליבת העשייה מודיעינית החשובה ביותר כיום בצה"ל.

לפי הדיווח היום ב'ידיעות אחרונות' שחושף ידיעה זו, פרישתו של בן מאיר פגעה במעמד המפקד, אלוף הלוי, שנתקל כעת בביקורת, בין השאר על כך שבמקום קציני מחקר ואנשי מודיעין קלאסיים הוא בוחר לקדם דווקא קצינים מיחידות מיוחדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר