הירי בעפולה

נסגר התיק נגד השוטרים שירו בערביה שנחשדה כמחבלת

במח"ש החליטו לסגור את התיק נגד השוטרים בטענה כי הירי לעברה היה מידתי ונראה הגיוני בזמנו. זאת בניגוד לטענות 'האגודה לזכויות האזרח' שתבעה כי הם יחקרו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שלמה מזרחי ועמית שטרית)

שנה וחצי לאחר האירוע בתחנה המרכזית בעפולה בו נופפה ערבייה מנצרת בסכין מול שוטרים וחיילים עד שנורתה בידיהם ונפצעה בינוני, המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את התיק נגד השוטרים שירו כיוון שמדובר בירי מידתי

מאוחר יותר התברר כי הצעירה ניסתה להתאבד באמצעות האירוע וקיוותה שיירו בה למוות. לפני כמה חודשים נגזר עליה חצי שנה מאסר בשל האירוע. לפי מח"ש, מחומר הראיות עולה כי אין זו הפעם הראשונה שעבאד ניסתה להתאבד. עוד נטען כי לפי העדויות היא לא נעתרה לקריאות להשמיט את הסכין. אנשי הביטחון שירו בה טענו כי חשו סכנה ממשית לחייהם ולחיי הסובבים אותם.

לטענת האגודה לזכויות האזרח שייצגה את עבאד ההחלטה של מח"ש בעייתית שכן בסרטונים ניתן לראות שהיא לא זזה לקראת החיילים וכי לא נעשה ניסיון אחר לעצור אותה לפני הירי לעברה.

לדברי עו"ד פלי של האגודה לזכויות האזרח, נדרשת חקירה מקיפה. "מדובר באירוע חמור, שבו נורו מספר רב של יריות לעבר אזרחית ישראלית שעמדה קפואה במקומה ובידה סכין. על מח"ש להשלים חקירה מקצועית וממצה של האירוע, ולא להסתפק בגרסאות שניתנו ללא חקירה רשמית. רק אתמול ראינו מקרה שבו אדם שרצה להתאבד נורה למוות בידי כוחות הביטחון. המקרה ממחיש שוב עד כמה חשוב שהירי יהיה מידתי ובהתאם להוראות הפתיחה באש".

בתחילה נטען כי עבאד ניסתה לבצע פיגוע. כשבועיים לאחר התקרית הודיעה פרקליטות מחוז צפון כי לא היה בכוונתה של עבאד לדקור על רקע לאומני, ועל כן לא הואשמה בניסיון פיגוע ונשלחה רק לחצי שנת מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר