ניצלו את הניצולים

לפיד ביקש את פרטי ניצולי השואה לצורך פוליטי; מפלגתו נקנסה

בתום בדיקה מקיפה שבוצעה במשרד המשפטים, הוחלט להטיל שני קנסות על מפלגת יש עתיד משום שהשתמשה בפרטי ניצולי שואה - ללא הסכמתם - בבחירות האחרונות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד עם ניצולי שואה. אילוסטרציה (צילום: Flash90)

משרד המשפטים הטיל היום (רביעי) קנס על מפלגת 'יש עתיד' בגין הפרות של חוק הגנת הפרטיות בסך כולל של 55 אלף שקל, בשל העברת רשימות שכוללות מידע רגיש על ניצולי שואה, ללא הסכמתם המפורשת.

תלונות שהתקבלו במשרדי היחידה היעודית לכך במשרד (רמו"ט), הובילו לביצוע הליך בדיקה מקיף, שכלל עריכת חיפושים וחקירות מחשב במשרדי מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד.

מהבדיקה עלה, כי קולט אביטל יו"רית עמותת 'מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל', העבירה ללפיד, בהתאם לבקשתו, קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה. יש עתיד השתמשה במידע זה לצורכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה לקראת הבחירות האחרונות לכנסת.

קולט אביטל, ראש עמותת הניצולים שנקנסה אף היא לאחר ששיתפה פעולה עם לפיד (צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90)

לאחר שימוע שנערך לנציגי המפלגה הוחלט, כי היא אכן כלל פעלה בניגוד להוראות החוק, ובשל כך הוטלו עליהם שני קנסות מנהליים: הראשון, בסך 25 אלף שקל, על כך שפגעה בפרטיותם של הניצולים בדרך של שימוש בפרטיהם לשם ביצוע דיוור ישיר של מכתב התעמולה ושל שיחות התעמולה ללא הסכמת הנמענים. הקנס השני, בסך 15 אלף שקל, הוטל על המפלגה על כך שביצעה דיוור ישיר לניצולים, מבלי שפירטה את הפרטים שהחוק מחייב לפרט בעת פנייה בדיוור ישיר.

יצויין, כי גם עמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" נקנסה על ידי משרד המשפטים - מאותה הסיבה.

"רמו"ט תמשיך ותאכוף את חוק הגנת הפרטיות בכל ארגון במשק הישראלי, ובמיוחד כאשר מדובר בהגנה על מידע אישי וזכויות של אוכלוסיות חלשות כגון קטינים וקשישים, או במקרה זה של ניצולי שואה", נמסר מטעם ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: "חרטנו על דגל המפלגה את השמירה על הוראות החוק ועמידה בכל כללי מנהל תקין. מדובר בתקלה חד-פעמית שנעשתה בזמן מערכת בחירות, בתום לב וללא ידיעה שהעניין אינו תקין. מדובר בפעם ראשונה שהמפלגה חורגת מהוראות החוק ואנחנו לוקחים על עצמנו אחריות מלאה על התקלה ופועלים כדי שהדבר לא יקרה שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר