הטרגדיה של הזוג הצעיר

מה גרם לפטירת החרדי במטוס: אלרגיה לפול או התקף לב?

חברת התעופה 'איבריה' שבמטוסה נפטר היום חרדי מישראל מתעקשת כי היה זה התקף לב; בכיר בזק"א אומר מנגד ל"כיכר השבת" כי המוות נגרם ממאכל שהוצע לו במהלך הטיסה למיאמי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באייר תשע"ז | 03.05.17
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: מתוך פייסבוק)

חברת התעופה 'איבריה' מכחישה בהודעה רשמית את סיבת המוות שפורסמה בהקשר לפטירתו של הנוסע החרדי, נ.ח. תושב ירושלים, שנפטר היום (רביעי) במהלך טיסת החברה.

כזכור, תחילה דווח כי מה שהוביל לפטירתו היא הארוחה שאכל בטיסה, שאל אחד מרכיביה הוא היה רגיש. כעת גורמים ב'איבריה' אומרים, כי רופא שהיה בטיסה, סייע לגבר שהתמוטט וביצע בו החייאה, טען שהוא מת מהתקף לב ולא הזכיר תגובה אלרגית.

לדבריהם, "היה במקרה רופא על הטיסה שעשה לו החייאה במשך שעה שלמה ללא הצלחה. הרופא לא הזכיר שום דבר לגבי תגובה אלרגית או כל דבר שקשור לאוכל שהוא אכל. אנו ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של הגבר".

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בארגון זק"א מספרים ל"כיכר השבת", כי מדובר בחרדי שהיה בדרכו לחופשה עם אשתו, כחודשיים לאחר שהם התחתנו. חיים ויינגרטן, מי שטיפל באירוע כראש אגף המבצעים בארגון זק"א, מתאר: "אתמול בשעה 8 בערב קיבלתי טלפון מנציג של המשפחה. הוא סיפר על מקרה שקרה לזוג שהתחתן לפני חודשיים, ונסעו מספרד למיאמי".

"האישה התקשרה וסיפרה שבעלה (בן 32) אכל אוכל כשר שהם הזמינו, ובסיום האוכל אמר לה שהא מרגיש לא טוב, נשכב והידרדר מצבו. צוות המטוס ביצעו בו החייאה ארוכה ולצערם הוא נפטר לאחר ההחייאה".

"קפן המטוס איפשר לאישה להתקשר מהמטוס דרך המכשיר המיוחד שברשותו - צעד חריג ביותר - לבני משפחתה שהיו אמורים לחכות לה במיאמי", מתאר ויינגרטן ל"כיכר השבת". "המחלקה הבינלאומית בזק"א פנתה לנציג שלה במיאמי, הרב מארק רוזנברג, שהגיע לשדה התעופה לעזור במה שנצרך, ובמקביל פנינו לקופת חולים מכבי בה היה הנפטר מבוטח, איתרנו את הרופא שטיפל בו בישראל וככה השגנו את המסמכים הרפואיים שמראים שיש לו את האלרגיה ל'פול' - כדי שיוכלו לשחרר את הגופה".

חיים ויינגרטן

"המטוס נחת, ומצא את האישה במצב נפשי קשה כשהייתה ליד בעלה בשמים כשהוא נפטר. הרשויות לקחו את הגופה לבדוק את סיבת המוות וככל הנראה היא תשוחרר בשעות הקרובות", הוא מסכם.

יצויין, כי בתום המאמצים הרבים נמנעה נתיחת גופתו של נ.ח., הנוסע החרדי. מדוברות זק"א נמסר: "בפעילות אינטנסיבית של נציגי היחידה הבינלאומית של זק"א מול הרשויות במיאמי, הגיעו להסדר עם המשטרה הפדרלית על נתיחה מקומית בלבד ובכך נמנע חילול כבוד המת בנתיחה מלאה של גופת המנוח".

"לאחר מאמצים מרובים הצליח נציג זק"א בינ"ל בפלורידה הרב מארק רוזנברג להגיע להסכמה כי תבוצע נתיחה מקומית בלבד על מנת לשלול אירוע פלילי ולאחר מכן הגופה שוחררה לקבורה", סיפר מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, מתי גולדשטיין".

"בני המשפחה מעריכים כי הלוויתו של המנוח תיערך עוד השבוע בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר