השיחות חוזרות?

אבו מאזן וטראמפ נפגשו; "הקב"ה יעזור להגשמת השלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והביע תקווה להסכם היסטורי עם ישראל. במקביל, כתב למשורר ישראלי: "שהקב"ה יעזור לנו במאמצינו להגשמת שלום" (חדשות)

טראמפ ואבו מאזן, היום (צילום: הבית הלבן)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד היום (רביעי) בבית הלבן עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והביע תקווה כי הנשיא יצליח להביא להסכם היסטורי בין ישראל והפלסטינים.

במקביל, במכתב ששלח אמש למשורר הישראלי דוד ברבי כתגובה לספר שירים ששלח אליו, כותב הנשיא הפלסטיני על התקווה "שהקדוש ברוך הוא יעזור לנו במאמצינו להגשמת שלום צודק, כדי שיחיו עמי אזורנו בצלו בביטחון וביציבות".

מכתבו של אבו מאזן למשורר דוד ברבי

בנאום בבית הלבן לצד אבו מאזן אמר היום טראמפ: "אעשה הכל כדי להשיג הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. אני מוכן להיות מתווך, בורר ומתחזק של המהלך. שלום לא יכפה על הצדדים על ידי מדינה אחרת". אבו מאזן השיב לדבריו של טראמפ ואמר: "אנחנו מצפים שישראל תכיר במדינה פלסטינית כפי שהפלסטינים מכירים במדינת ישראל".

טראמפ הוסיף בהמשך ואמר כי "אנחנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים, אנחנו נשיג את זה. נעבוד מאוד קשה כדי להשיג את זה ונשקיע זמן רב. אני חושב שזו הזדמנות נהדרת ואני מאמין שאתה חש אותו הדבר, אדוני הנשיא".

"אנחנו הולכים להתניע הליך. דיברנו עם בנימין נתניהו, דיברנו עם מנהיגים ישראלים רבים, דיברנו עם נציגים רבים שלכם, רבים מאיתם איתנו כאן בארוחת הצהריים. לאורך שנות חיי שמעתי לרוב שהעסקה הקשה ביותר להשגה היא זו בין הישראלים לפלסטינים. בואו נוכיח שהם טעו וזה לא יהיה כל כך קשה? אוקיי?" אמר טראמפ, ואבו מאזן השיב: "אוקיי".

טראמפ ואבו מאזן (צילום: הבית הלבן)

אבו מאזן אמר בנאומו כי "הבחירות האסטרטגיות שלנו הן להביא שלום על פי חזון שתי המדינות. מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, שחיה במקביל ובשלום עם מדינה יהודית בגבולות 67. היוזמה הערבית תאפשר לנו להילחם ולהביס את הטרור ואת הקבוצה הפושעת דאעש, שאין לה שום קשר לדתנו האצילה. אם נשיג שלום צודק ומקיף, הדבר יוביל גם ליחסים טובים של ישראל עם שאר המדינות הערביות השכנות".

"אנחנו מאמינים שאנחנו מסוגלים ויכולים להביא הצלחה למאמצנו, כי לך אדוני הנשיא יש לך את ההחלטיות והתשוקה לראות את זה מצליח. אנחנו נכנסים להזדמנות חדשה ואופק חדש שיאפשר לנו להביא שלום במובן זה. בנוגע לפתרון קבוע, אנחנו מאמינים שיש לכך פתרון. אני מאמין בנוקשות שזה אפשרי אנחנו יכולים לפתור זאת, ואני גם מאמין שנוכל לפתור את נושא הפליטים והאסירים. צריך לנקוט בצעדים כדי לדון בנושאים אלה לקראת הסכם".

"אנחנו העם היחיד שנשאר בעולם שעדיין חי תחת כיבוש" טען אבו מאזן. "אנחנו שואפים ורוצים להשיג את החירות שלנו, את הכבוד העצמי שלנו ואת הזכות שלנו להגשמה עצמית. אנחנו רוצים שישראל תכיר במדינה הפלסטינית בדיוק כשם שהעם הפלסטיני מכיר במדינה הישראלית. אני מבטיח לך שאנחנו מגדלים את הנוער שלנו, את הילדים שלנו את הנכדים שלנו על תרבות של שלום. אנחנו מחויבים להביא חירות ביטחון ושלום כדי שילדינו יחיו כמו כל הילדים ברחבי העולם, לצד הילדים הישראלים בביטחון חירות ושלום".

(צילום: הבית הלבן)
(צילום: הבית הלבן)
(צילום: הבית הלבן)
(צילום: הבית הלבן)

"אני מאמין שאנחנו מסוגלים תחת הנהגתך וחוכמתך, כמו גם יכולות המו"מ הנהדרות שלך, ותחת חסד האל ועם כל מאמציך - להפוך פרטנרים, פרטנרים אמיתיים לך, להביא שלום אמיתי תחת הנהגתך" סיים אבו מאזן.

בחמאס תקפו את דבריו של אבו מאזן: "אנחנו מתנגדים להצהרה של עבאס ולפיה כל סוגיות הליבה ניתנות לפתרון. אלו הן זכויות לאומיות השייכות לכלל הפלסטינים ואף אחד לא מחזיק ביכולת להפקיר אותן. אף אחד לא הסמיך את עבאס לייצג את העם הפלסטיני. כל עמדה שיוצאת מפיו לא מחייבת אף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר