פגישת טראמפ-אבו מאזן

הבית הלבן: טראמפ מודאג מתשלום הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים

דובר הבית הלבן התייחס בתדרוך שערך לעיתונאים לפגישת הנשיא עם אבו מאזן ואמר כי טראמפ אמר שהוא מצפה מאבו מאזן לנהוג ביד קשה נגד טרוריסטים ולא לממן אותם (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר אמש (רביעי) במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן כי במהלך הפגישה של הנשיא דונלד טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבי מאזן אתמול, הביע טראמפ את דאגתו מהעובדה שהרשות משלמת כסף מידי חודש לאסירים הפלסטינים שהורשעו בטרור ובכך בעצם מעודדת את הטרור.

כמו כן, לדברי ספיסר, טראמפ אמר לאבו מאזן כי הוא מצפה ממנו באופן כללי לנהוג ביד קשה נגד טרוריסטים.

בתשובה לשאלת הכתבים האם השגרירות האמריקנית תעבור בסופו של דבר מתל אביב לירושלים כפי שהובטח בידי הנשיא כמה פעמים, אמר ספייסר: "הנשיא עדיין שוקל זאת. הוא משוחח עם נתניהו, אבו מאזן ועוד מנהיגים, ואנחנו החלטנו לא לנהל משא ומתן מעל הפודיום הזה". הדובר הוסיף ואמר כי "טראמפ התחייב להיות מתווך בסכסוך בין ישראל והפלסטינים".

בהודעה הרשמית שפרסם הבית הלבן הלילה נכתב כי הנשיא הדגיש בפני אבו מאזן את החשיבות בהתחייבות ברורה למנוע את ההסתה ברשות הפלסטינית ולהמשיך בחיזוק המאמצים במאבק בטרור.

מנגד בישראל הביעו את חוסר שביעות הרצון מדבריו של אבו מאזן. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תקפה את יו"ר הרשות על נאומו בבירה האמריקאית, ואמרה: "אבו מאזן מגיע לוושינגטון בזמן שהוא ממשיך להעביר כספים למשפחות המחבלים. זה ברור לכל בר דעת שאבו מאזן אינו מעוניין בשלום".

חוטובלי הוסיפה: "ספרי הלימוד הפלסטינים והתשלומים למחבלים מצביעים על אי רצונו של אבו מאזן בהשגת שלום. אני דוחה על הסף את דברי ההבל של אבו מאזן על הפסקת הכיבוש, משום שעם ישראל איננו כובש בארצו שלו. אנחנו מחוברים קשר עמוק בן 3,000 שנה לארצנו ונמשיך לחיות בה וליישב אותה".

גם בחמאס, יריביו של אבו מאזן מבית, תקפו אותו ואמרו כי דבריו אינם מחייבים אותם, במיוחד בסוגיות הליבה. "אנחנו מתנגדים להצהרה של עבאס ולפיה כל סוגיות הליבה ניתנות לפתרון. אלו הן זכויות לאומיות השייכות לכלל הפלסטינים ואף אחד לא מחזיק ביכולת להפקיר אותן", נאמר בהודעת הארגון. "אף אחד לא הסמיך את עבאס לייצג את העם הפלסטיני. כל עמדה שיוצאת מפיו לא מחייבת אף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר