מאבקי 'הפלג' בעיר החרדית

כך אברהם טריגר השתלח ברבה של מודיעין עילית • האזינו

לפני מספר חודשים סערו הרוחות בשכונת חפציבה במודיעין עילית, כחלק מהמאבק עם 'הפלג'. כעת חושף "כיכר השבת" הקלטה של אברהם טריגר מתבטא בחריפות נגד רב העיר הגר"מ קסלר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קסלר וטריגר (צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

לפני מספר חודשים סערו הרוחות בשכונת חפציבה בעיר מודיעין עילית, היה זה כאשר רוב תושבי השכונה וגבאי בתי כנסת, דרשו מהרב אהרן מיטלמן, מרבני המקום המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' שירחיק את המתפללים המזוהים עם 'הפלג' והפועלים נגד מרנן גדולי הדור.

לאחר בקשות חוזרות ונשנות ללא הצלחה הגיעו גבאי בית הכנסת והעסקנים בשכונה למעונם של גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לדון כיצד לפעול בנידון.

באותה שבת נוצרה מהומה גדולה כאשר לטענת המתפללים דחפו הרב ופעילי 'הפלג' את הגבאים במהלך קריאת התורה וכפי שנחשף בתיעוד הווידאו ב'כיכר השבת'.

כעת חושף 'כיכר השבת' את ההקלטה של אברהם טריגר, שנחשד על-ידי המשטרה כמי שעומד בראש מערך ההטרדות של 'הפלג' ושוהה כעת במעצר בית, בה הוא תוקף את הרב הראשי של העיר הגאון רבי מאיר קסלר תוך שימוש בביטויים חריפים, בהם "פושע" ושלל ביטויים נוספים.

הוויכוח על ה'מפטיר' ומעמד הרב - אל מול ספר התורה (מתוך מצלמת אבטחה)

רב העיר הגר"מ קסלר הוציא מכתב באחת השבתות שלא לערוך את התפילות בבית הכנסת כדי למנוע מחלוקת עד שיתבררו העניינים.

לאחר אותה שבת, תקף טריגר את הרב קסלר כאשר בדבריו הוא מכנה אותו "הפושע מאיר קסלר" כשהוא מוסיף "מתברר מיום ליום גודל הנבלה של מאיר קסלר אותו אדם שנקרא בינתיים רב עיר".

יצויין כי כפי שדווח ב"כיכר השבת" הורו גדולי הדור לציבור הנשמע לגדולי ישראל לפתוח בית כנסת בנפרד זאת בכדי למנוע מחלוקת כשהרב מיטלמן נשאר בבית כנסת הקודם למרות שהגבאים והתושבים שתרמו את בית הכנסת עברו לבית כנסת החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר