מקומם

'בצלם' מתעלם מפיגועים שביצעו מחבלים

ארגון 'בצלם' מתעלם מפיגועים שביצעו מחבלים ואלו מופעים באתר הארגון תחת הקטגוריה "נהרגו על ידי צה"ל ולא ידוע אם השתתפו בלחימה". משפחות שכולות כועסות (חדשות, בארץ)

לוגו ארגון בצלם (צילום: יח"צ )

ארגון השמאל בצלם מתעלם מהעובדה שמחבלים פלשתינים ביצעו פיגועים ורצחו יהודים ומכנה אותם כפלשתינים שרצחו על ידי כוח צה"ל, כך נחשף הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות".

את העובדה הזו גילו במקרה חבריו של חלל צה"ל סגן דניאל מנדל שנפל בקרב עם מחבלים בשכם לפני 14 שנה, חבריו של הקצין חיפשו באינטרנט חומר על הקרב בו נהרג חברם לצוות, מנוע החיפוש של 'גוגל' הפנה את החברים לאתר של ארגון בצלם ובו הופיע שמו של מאזן פריתח', המחבל שירבה ורצח את חברם אלא שבצלם לא מציג את פריתח' כמחבל, אלא תחת הקטגוריה "פלסטינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראליים, ולא ידוע אם השתתפו בלחימה בגדה המערבית",

החברים ההמומים ערכו בדיקה נוספת באתר ומסתבר שרוצח חברם אינו הפלשתיני היחיד שרצח יהודים ומוגדר על ידי בצלם כפלשתיני שנהרג על ידי כוחות צה"ל, ולא כפלשתיני שנהרג במהלך עימות עם כוחות צה"ל או בעת שהיה מעטורב בלחימה דבר המצביע על כך שהפלשתיני ההרוג הוא חף מפשע שנהרג על ידי הישראלים.

פריתח' אינו היחיד באתר בצלם מופיע שמו של נאייף פתחי נאייף אבו שרח' בקטגוריית הפלסטינים שנהרגו בידי צה"ל ולא ידוע אם השתתפו בלחימה. אלא שעל פי הודעות השב"כ וצה"ל, שרח' היה מפקד גדודי שוהדה אל אקצא בשכם ואחראי לשורה ארוכה של תכנון וגלגול פיגועי התאבדות בשטח ישראל.

גם לואי ג'יהאד פתחאללה א-סעדי המוגדר כפלשתיני שנהרג על ידי כוחות צה"לולא ידוע אם השתתף בלחימה ומהודעות השב"כ וצה"ל עולה כי סעדי כיהן כראש התשתית האיסלאמית הצבאית באזור טול כרם - תשתית שהייתה אחראית באופן ישיר לשורה של פיגועים חמורים.

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה: "'בצלם' לא טוען שהרוגים האמורים לא היו מעורבים בלחימה, אלא שאין בידינו מידע לגבי שאלת מעורבותם במהלך התקרית בה נהרגו. כפי שמובהר לכל ובפרט במאגר המידע של בצלם, אין בסיווג 'לא ידוע' התייחסות למעשי העבר של ההרוג.

סיווג זה נעשה על פי הפרשנות המקובלת של המשפט ההומניטרי עד לשנת 2008, אז שינה הצלב האדום את הגדרותיו. בכל מקרה, המידע שאנחנו מפרסמים הוא תוצאה של תחקיר עצמאי שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר