סערה בממלכה

הנסיך פיליפ מוותר על סמכויותיו בגיל 95

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בבריטניה הודיע כי הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת', מוותר על סמכויותיו הרשמיות ככל הנראה בשל מצבו הבריאותי וגילו המתקדם (חדשות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

לאחר חרושת שמועות, ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בבריטניה הודיע בצהריים (חמישי) כי הנסיך פיליפ בן ה-95, בעלה של המלכה אליזבת', מוותר על סמכויותיו הרשמיות החל מהסתיו הקרוב. המשמעות - פחות אירועים רשמיים כבעלה של המלכה.

ראש ממשלת ברטניה תרזה מיי הודתה בשם האזרחים לנסיך פיליפ על כהונתו, ובירכה אותו בעקבות פרישתו מהחיים הציבוריים. מארמון בקינגהאם נמסר כי המלכה תומכת בהחלטתו של בעלה, והיא תמשיך לפקוד אירועים רשמיים.

השמועות החלו בעקבות פגישה לילית שנערכה על פי הדיווח של ה"דיילי מייל" הבריטי בארמון בקינגהאם ובתחילה היו טענות על חשש לבריאותם של הזוג המלכותי. אלא שבארמון הכחישו את הטענות ואומרים כי מדובר בפגישה שגרתית.

על פי הדיווח נקראו יועצי המלכה לארמון בקינגהאם לכינוס חירום. עובדי המקום שדיברו עם העיתון לא ידעו לומר מה הרקע לפגישה אך הגדירו אותה כ"יוצאת דופן" ושמועות החלט להתרוצץ סביב מצבה הבריאותי של המלכה אליזבת או של הנסיך פיליפ שניהם חצו את גיל ה-90 כשהמלכה היא כבר בת 91 ובעלה בן 96 בקרוב. השניים נשואים כבר 70 שנה.

לפי אחד מעובדי המקום שצוטט ב"דיילי-מייל", לעתים רחוקות מתקיימות פגישות של יועצי המלכה אבל הדרך שבה כונס הפורום אמש היתה "לא שגרתית לחלוטין". לדבריו, "רק הקרובים ביותר למלכה יודעים במה מדובר". בית המלוכה בבריטניה נחשב לאהוד במיוחד בקרב אנשי הממלכה וכל שמועה בנוגע לשלומם מעוררת סערה של ממש.

גורם רשמי בארמון בקינגהאם שבלונדון התייחס הבוקר לדיווחים אודות מצבם הרפואי של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, ואמר כי "אין מקום לדאגה".

הגורם הוסיף כי למרות הדיווחים אודות פגישה לילית של צוות עובדי הארמון, מדובר בהליך שגרתי. מאוחר יותר התבררה סיבת הפגישה בשל רצונו של הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו לוותר על סמכויותיו הרשמיות.

פיליפ, נצר למשפחות מלוכה מיוון ודנמרק שנולד ביוון ב-1921, נישא ב-1947 לאליזבת ווינזדור, קרובת משפחתו הרחוקה, שהפכה חמש שנים לאחר מכן למלכה אליזבת השנייה בגיל 26, עם מות אביה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר