חיזוק לימין?

ערוץ 20 זכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת

ערוץ המסורת הימני זכה במכרז מועצת הכבלים והלווין להפעלת ערוץ הכנסת בתקציב של 25 מיליון שקלים בשנה. הזכייה מחזקת משמעותית את המותג של ערוץ 20 (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אולפני ערוץ הכנסת (צילום: יצחק הררי, פלאש 90)

בערוץ 20 מרוצים היום מאד לאחר הזכייה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת בעשור הקרוב. במכרז השתתפו 4 מתמודדים וחברי מועצת הכבלים והלווין החליטו להעביר לידי הערוץ את הזכיינות להפעלת ערוץ הכנסת החל מחודש יולי הקרוב.

עד עתה הופעל הערוץ במשך 11 שנים על ידי חברת החדשות של ערוץ 2 כך שמדובר מעבר לריווח הכספי על שדרוג במעמדו של ערוץ 20 שנכנס ל"מגרש של הגדולים".

במסגרת הצעתו, הציג ערוץ 20 בין היתר, אריזה גרפית עדכנית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד איפיון אתר אינטרנט ייעודי כנדרש ואף פירט את אופן השקת הערוץ החדש. הערוץ יחליף את המפעיל הנוכחי עם סיום מושב האביב של הכנסת, בחודש יולי השנה.

תקציב הערוץ נקבע על 25.2 מיליון שקלים בשנה, הנגזר מתקציב הכנסת, סכום גבוה משמעותית מזה שעמד עד כה לרשות ערוץ הכנסת - כ-19 מיליון שקלים בשנה. בהתאם לתנאי המכרז, מחויב הזוכה להקים חברה בעלת מטרה יחידה לרבות להפרדה חשבונאית בין החברה הזוכה שהוקמה לצורך הפעלת הערוץ לבין חברות האם המחזיקות בה.

הבחירה בערוץ 20 ממשיכה את המגמה החיובית שקיבל הערוץ הימני כשאושר לו לאחרונה להקים חברת חדשות עצמאית שתשדר חדשות.

ערוץ הכנסת הוא הערוץ הציבורי היחיד המפוקח על ידי מועצת הכבלים והלוויין. משנת 2006 הוא מופעל על ידי 'חדשות 2'. לקראת סיום תקופת הרישיון הנוכחית, הקימה הכנסת ועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ. בהמשך להמלצות הוועדה ואישורן על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ביצעה הכנסת מספר תיקוני חקיקה בחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת המסדיר את שידורי הערוץ. בשל התעכבות הליכי החקיקה בכנסת שהסתיימו רק ביומו האחרון של מושב הקיץ שעבר, המכרז התנהל בלוחות זמנים דחוקים.

בחודש אוקטובר פרסמה מועצת הכבלים והלוויין את המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, לקראת הפעלתו בחודש מאי השנה. המכרז החדש מנע מ-HOT ו-yes, רשת, קשת וערוץ 10, להתמודד בו, כמו גם מבעלי עיתונים יומיים מודפסים רבי תפוצה – כגון ישראל היום וידיעות אחרונות.

מי שכן התמודד הן 4 קבוצות: 'חדשות 2'; קבוצת RGE המפעילה את ערוץ 10 וחדשות 10; קבוצה הכוללת את תיא תקשורת, רם בלניקוב ויסמין TV; וערוץ 20. שני גופים נוספים שהביעו רצון להפעיל את ערוץ הכנסת הם ערוץ 9 שהחליט לסגת בו ממהלך כזה, וכך גם תאגיד השידור הציבורי 'כאן'.

"בחירת הזוכה היום מסיימת כמעט שנה תמימה בה המועצה השקיעה את כל-כולה במכרז בשל נסיבות שנוצרו שלא בשליטתה", מסרה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב, "למרות זאת, המכרז התנהל על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ועדות לכך היא הרמה הגבוהה של ההצעות שהתקבלו. המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ - ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר