"מאבק הגיוס" חוזר

נגד ישראל: חסידי סאטמר יוזמים הפגנת רבבות בלב מנהטן

על רקע טענות של 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' על גיוס תלמידי ישיבה, גוף רבנים המזוהה עם סאטמר החל בארגון עצרת חרדית ענקית במנהטן נגד מדינת ישראל. התאריך: תחילת סיון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כך נראתה העצרת הקודמת בארה"ב נגד הגיוס (צילום: באדיבות המצלם)

כשבועיים לאחר ההודעה החריגה של בית הדין של העדה החרדית בירושלים השוקל לקרוא לבני חו"ל שלא להגיע לישראל בשל "גזירת הגיוס" תוך קריאה לתומכים בחוץ לארץ "להרעיש עולם ומלואו על הגזירה הקשה", בסוף השבוע האחרון קראו בהתאחדות רבני ארה"ב וקנדה - הגוף המזוהה עם חסידות סאטמר - לקיים הפגנת ענק במנהטן נגד מדינת ישראל.

במודעה אומרים הרבנים כי לאור קריאת הבד"צ של העדה החרדית ולאור קריאתו של הגר"ש אוירבך, הרי שבקרוב תצא לדרכה "הפגנת רבבות נגד גזירת גיוס בני ישיבות וההתנכלות לבני התורה בארץ הקודש".

ל"כיכר השבת" נודע כי מלכתחילה ביקשו היוזמים לארגן את ההפגנה במנהטן עוד לפני ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, אולם כעת נראה שהדבר יידחה לתחילת חודש סיוון.

העצרת הקודמת במנהטן (צילום: כיכר השבת)

ביום חמישי הגיעה משלחת רבני התאחדות הרבנים לבית האדמו"ר מסאטמר, וביקשה שיעמוד בראש העצרת הגדולה. האדמו"ר מסאטמר, שיוצא מיד אחרי ל"ג בעומר למסע באירופה, ביקש לדחות את העצרת לתחילת חודש סיון, לפני חג השבועות.

בשלב זה, מנסים ראשי התאחדות הרבנים לגייס קונצנזוס, לפחות בקרב פלגי סאטמר והחוגים האנטי-ציונים, לקחת חלק בהפגנה בה יזדהו המשתתפים עם פלגי העדה החרדית והפלג הירושלמי בישראל.

מודעות העצרת:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר