מחריפים את המאבק

הורי הילדים מהדסה: "ילדינו נידונו למוות"

המאבק של הורי הילדים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם מחמיר כשהפעם הם תוקפים את השר יעקב ליצמן שלדבריהם אינו עושה מספיק כדי לסייע להם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הילדה מיראל בת השנתיים (צילום: מודעת המאבק)

המאבק של הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מחריף כשהפעם הם מפנים את החיצים לעבר שר הבריאות, יעקב ליצמן. הבוקר (ראשון) הם מפרסמים כרזה בה נראית תמונה של מיראל בת השנתיים, ילדה חולת סרטן, תחת הכותרת: "במקום להילחם בסרטן היא צריכה להילחם בליצמן".

"שישה רופאים במחלקת ילדים חולי סרטן בבית החולים בהדסה התפטרו כי לא יכלו לתפקד כאשר בית החולים הדסה, בהנהלת פרופסור רוטשטיין, מעדיף לקבל כספים של תיירי מרפא מחו"ל על פני חיי ילדינו וכל זאת בגיבוי שר הבריאות ליצמן", נכתב בהודעת ההורים. "בעוד מספר ימים לא יהיה מי שיטפל בילדינו, והם נידונו למוות".

המאבק בין הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם לבין הנהלת בית החולים ובעיקר מול פרופ' רוטשטיין שנחשב לאחראי למשבר מול צוות הרופאים של המחלקה, מתנהל בעקבות המשבר שפרץ סביב התפטרותם של שישה רופאים בכירים במחלקה, אליהם הצטרפו בימים האחרונים שלושה רופאים מתמחים.

במשרד הבריאות אמרו בתגובה על המודעה הקשה כי מדובר בשימוש ציני ופסול בילדים חולים. מנגד, ההורים הכאובים טוענים כי עליהם לעשות הכל כדי להציל את חיי ילדיהם.

המודעה שפורסמה הבוקר

הסערה החלה לפני כשלושה וחצי חודשים כאשר כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם בראשות הפרופסור מיקי וינטראוב עזבו את בית החולים בעקבות מחלוקת קשה עם מנכ"ל הדסה החדש, הפרופסור זאב רוטשטיין. מדובר באחת המחלקות הטובות בישראל, בה מטופלים ילדים חולי סרטן וכאלו הסובלים ממחלות דם קשות - מחלקת האשפוז היחידה בירושלים לילדים חולי סרטן.

בינתיים בית החולים לא הצליח להביא רופאים בעלי שיעור קומה כדי להחליף את הרופאים המתפטרים כשרופאים רבים סירבו להגיע למחלקה בשל המאבק סביבה.

ההורים מעוניינים שמשרד הבריאות יאשר לפתוח מחלקה נוספת בבית החולים שערי צדק בירושלים לאור מצוקת האשפוז בעיר. מחלקה שתקלוט את צוות הרופאים שהתפטר אך בינתיים נראה כי מדובר בחלום שלא יתגשם מכמה סיבות כשההורים טוענים כי היחסים הטובים בין רוטשטיין לליצמן שהביא אותו לבית החולים ימנעו פגיעה של השר בהדסה עין כרם.

פרופ' יהונתן הלוי, מנהל בית החולים שערי צדק התייחס הבוקר בראיון לרשת ב' לפרשה ולמודעות שפורסמו על ידי הוריהם של הילדים המטופלים במחלקה, "המודעות הללו מזעזעות. כשילדה בת שנתיים מככבת במודעה כזו זה דבר שלא היה צריך לקרות".

במענה לשאלה שלל הלוי את האפשרות שרופאי המחלקה הנסגרת יעברו לבית החולים שערי צדק והמחלקה תיפתח בו מחדש, "שערי צדק אינו רלוונטי. לא תיפתח אצלנו מחלקה בתוך מספר שבועות. הרופאים הללו לא יעברו אלינו בעתיד הנראה לעין ויתכן שלא יעברו אלינו בכלל".

"הנקודה כרגע היא גורל הילדים", טען הלוי, "אני במשך שישה חודשים מאז שהפרשה פרצה אני פועל מאחורי הקלעים כדי שהרופאים הללו ישארו בהדסה, הרופאים מצידם מרגישים שמצפונית הם לא יכולים להישאר".

"אני שוחחתי אמש חצי שעה בטלפון עם פרופ' רוטשטיין אחרי שהמודעה הועברה אלי", סיפר פרופ' הלוי, "מי שעומד מאחורי ההודעה הם ההורים והם אלו שגם הגישו את הבג"ץ. הבג"ץ הוא שיבוא שר הבריאות וינמק מדוע לא ינתן רשיון לשערי צדק לפתוח מחלקה, אבל אני אומר כאן, שערי צדק לא רלוונטי".

פרופ' הלוי גיבה את הרופאים ואמר "הרופאים הם הצדיקים בפרשה הזו. שישה רופאים שמקדישים את חייהם. במקום להרגיע את מצפונם על ידי פעילויות לא מאוד דרמטיות הופכים אותם לרשעים. הדסה ומשרד הבריאות טיפסו על עץ גבוה, אם יש צדיק בפרשה הזו אלו ששת הרופאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר