טענות והתנגדות

'כדור הפוטבול הגרעיני' ימוקם במגדל טראמפ

אנשי משרד ההגנה האמריקאי עומדים לשכור דירה במגדל טראמפ כדי למקם בה את המזוודה עם הקודים הצבאיים לשימוש הנשיא. טענות עולות כי טראמפ ירוויח מכך (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מגדל טראמפ בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

אנשי משרד ההגנה האמריקני החליטו לשכור דירה במגדל טראמפ בעלות של כמיליון דולר בשנה ועוררו סערה בקרב מתנגדיו של טראמפ שטענו כי ישנה בעייתיות בכך שהנשיא ירוויח מכך.

מדובר בחוזה שכירות בדירה בבעלות פרטית במגדל טראמפ שבניו יורק שתשמש את הנשיא לצרכים צבאיים. במסמך שהגיע לסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי המשרד הצבאי שיוקם בדירה ישמש, בין היתר, לאחסון "כדור הפוטבול הגרעיני", המכשיר שמכיל בתוכו את כל הססמאות המסווגות המשמשות לתקיפה גרעינית של ארצות הברית, ולתקשורת מוצפנת עבור הנשיא דונלד טראמפ.

הבית הלבן, כמו גם השירות החשאי ומחלקת ההגנה לא הגיבו לדיווחים על היערכויות מיוחדות בנכסיו של טראמפ – בהם האחוזה המשפחתית במאר א-לאגו, ובמועדון הגולף בניו ג'רזי, שם בילה הנשיא המיליארדר את סוף השבוע האחרון.

כמה חברי קונגרס אמריקנים שגילו על חיפושי הדירה במגדל מצד הפנטגון, פנו לבית הלבן לאחר שהעלו טענה כי הדבר עשוי להיטיב כלכלית עם משפחתו של טראמפ וכי מדובר במהלך שאינו תקין חוקית ואתית.

חברת הקונגרס ג'קי ספייר פנתה למשרד ההגנה, וגורם רשמי טען כי הדירה המדוברת נמצאת בבעלות פרטית, כלומר נרכשה מידי טראמפ ואין בידו מידע שמצביע על הטבה כלכלית שצפויה לנשיא בעקבות ההשכרה. ספייר ציינה כי היא חוששת כי כספי המסים של האמריקנים עלולים לממן שכירות שבסופו של דבר תגיע למשפחתו של הנשיא.

גורמים רשמיים נוספים סירבו להתייחס לעלות השכירות או לבעלי הדירה במגדל. "הפנטגון ביקש את האישורים הנדרשים להשכרת הנכס לנוחיותו של הנשיא בזמן שהוא שוהה בדירתו", אמר הגורם.

במכתב צוין כי מהלכים מהסוג הזה הם תמיכה בסיסית לנשיאים וסגניהם בזמן שהם שוהים בבתיהם הפרטיים ועדיין צריכים להיות זמינים במקרה הצורך לתגובה מהירה. עם זאת, לא נכתב אם בעבר השתמש הממשל האמריקני בהתקנת ציוד מסווג ביותר בדירות פרטיות לנוחיות הבכירים.

דוברת בבית הלבן אמרה כי אינה מכירה את הפרטים ואינה מודעת למגעים לקראת השכרת הדירה. גם חברת טראמפ, שהמגדל נמצא בבעלותה, סירבה להגיב לדיווחים.

לפני כחודשיים התעוררה סערה סביב הימצאותו של ה"פוטובול" הסודי באחוזתו של טראמפ בפלורידה לאחר שאחד מאורחי המקום פרסם בפייסבוק תמונת "סלפי" עם המכשיר שעלול להצית מלחמה מיידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר