למרות הדיווחים

יורש העצר הנסיך צ'ארלס לא יגיע לישראל

משרד החוץ הבריטי החליט כי הנסיך צ'ארלס לא יגיע לביקור רשמי בישראל זאת ככל הנראה בשל רצונם של הבריטים שלא לערער את היחסים עם מדינות ערב השונות (אנשים, ברנז'ה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדוכס קורנוול, יורש העצר, הנסיך צ'ארלס (צילום: שאטרסטוק)

חודשיים לאחר הדיווחים כי הנסיך צ'ארלס, יורש העצר הבריטי בן ה-68, יבקר באופן רשמי בישראל ויהיה בן משפחת המלוכה הראשון לערוך ביקור רשמי בישראל מאז הקמתה, דווח כי משרד החוץ הבריטי שהתנגד לביקור הביא לביטולו הסופי.

במהלך הביקור אמור היה הנסיך הבריטי לבקר ולכבד את אלפי החיילים הבריטים שנהרגו במלחמת העולם הראשונה וגם לציין 100 שנה להצהרת בלפור, אלא שגורמים במשרד החוץ הבריטי החליטו תחילה לדחות את הביקור שתוכנן לסוף השנה - ולבסוף ביטלו אותו לחלוטין זאת על פי התקשורת הבריטית בשל הרצון לשמור על היחסים עם מדינות ערב.

ה"סאן" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי הביקור בוטל ככל הנראה בשל הרצון שלא להביך חלק ממדינות ערב באזור שנוהגות לארח לעתים קרובות את בני משפחת המלוכה. ההחלטה עוררה גם ביקורת בממלכה, הקולונל ריצ'רד קמפ, מפקד בכיר לשעבר בצבא הבריטי ומי שנחשב לתומך מובהק של ישראל, כינה את ההחלטה "חנופה לדיקטטורים ערבים".

התיאומים לקראת הביקור החלו כבר לפני כחצי שנה לאחר שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בסיוע שר החוץ בוריס ג'ונסון, הזמין את משפחת המלוכה לביקור בירושלים, אלא שההחלטה אינה נמצאת כלל בידיו של יורש העצר אלא בידי ועדת הביקורים המלכותית במשרד החוץ - שאחראית לתיאום הנסיעות של משפחת המלוכה ברחבי העולם. "ההחלטות לגבי יעדי הביקור של בני משפחת המלוכה מטעמה של הוד מלכותה מתקבלות בידי ועדת הביקורים המלכותית וכוללות המלצות של משרד החוץ", נכתב בהודעת המשרד הבריטי.

גם אם הביקור היה מתקיים כמתוכנן, זה לא היה הפעם הראשונה של צ'ארלס בישראל. באוקטובר האחרון הגיע יורש העצר הבריטי להלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ואף פקד את קברה של סבתו אליס - אמו של הנסיך פיליפ - שקבורה בכנסייה סמוך להר הזיתים בירושלים. על פי הדיווח, בני משפחת המלוכה הגיעו בעבר מספר פעמים לישראל, אולם אלו לא היו ביקורים רשמיים.

דעתו של הנסיך בעניין גם ידועה, צ'ארלס, שנשאל באחת מקבלות הפנים השנתיות לסגל הדיפלומטי בארמון בשנים האחרונות אם יש סיכוי לראותו בישראל בקרוב ענה: "פשוט לא נותנים לי", כשהוא מכוון למשרד החוץ הבריטי שנוטה באופן בולט לטובת העולם הערבי.

דווקא אביו, הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה, ביקר בישראל לפני כמה שנים ואף היה ביד ושם שם הוכרזה אמו אליס כ'חסידת אומות העולם' לאחר שהצילה יהודים בשואה, אך ביקורו נחשב לביקור פרטי ולא ממלכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר