לאחר כשנה בבית

השיבוץ לפי גורל: שתי האחיות החלו ללמוד בשני סמינרים

כמעט שנה לאחר תחילת שנת הלימודים, בימים אלו החלו שתי האחיות מבני ברק את הלימודים בשני סמינרים שונים - אחת בויז'ניץ ואחת בבעלזא, כפי שעלה בגורל שערך ראש העיר חנוך זייברט (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

בשורה טובה: כמעט שנה לאחר תחילת שנת הלימודים, בימים אלו החלו שתי האחיות (משפחת ב.) מחסידות צאנז את הלימודים בשני סמינרים שונים, כך נודע ל"כיכר השבת".

אחת הבנות החלה כבר בשבוע שעבר ללמוד בסמינר ויז'ניץ והבוקר אחותה החלה ללמוד בסמינר בעלזא, כפי שעלה בגורל שערך ראש העיר.

הסיפור הקשה שהסעיר את עיר התורה והחסידות החל לאחר שבתחילת השנה הסמינרים החסידיים בעיר סירבו לקבלן בשל כל מיני טענות שונות ומשונות. "כיכר השבת" נמנע מלעסוק בנושא, לבקשת רבנים שהעדיפו את ניהול המגעים מאחורי הקלעים.

במהלך שנת הלימודים ניסו הצדדים להגיע להבנות, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט התערב, וכך גם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ובכירים במשרד החינוך. בסופו של דבר סוכם על עריכת הגרלה לשיבוץ הבנות, בהסכמת מנהלי הסמינרים - כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" בהגרלה היו ארבעה פתקים של מקומות הלימוד להם הסכימו ההורים - פתק אחד עליו היה רשום הסמינר החסידי, פתק שני - בעלזא, פתק שלישי - סמינר ויז'ניץ ופתק רביעי ריק.

בסיומה של ההגרלה אחת הילדות זכתה בבעלזא ואחת בויז'ניץ ובעקבות כך הוציא ראש העיר זייברט, כבר לפני שלושה חודשים, שיבוץ לבנות בשני הסמינרים, אך כאמור רק בימים אלו החלו הבנות את הלימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר