בדיקת כיכר השבת

כמה יעלה לכם לשכור מיטה ליד רבי שמעון?

צימר, חדרון, מיטה, קראוון, או אפילו אוהל: לא כל כך משנה על מה תלכו, המחיר יהיה גבוה מאוד. בדקנו כמה תעלה לכם מיטה בימי ההילולה סמוך לציונו של רבי שמעון בר יוחאי (תוכן שיווקי)

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Serge Attal / Flash 90)

ל"ג בעומר שחל במוצאי שבת מעשיר את בעלי הצימרים במירון. זה לא סוד. הטיימינג של ההילולא מכניס לקופתם של בעלי הצימרים סכומים גבוהים מאוד. הסיבה לכך, היא שההדלקה המרכזית בציונו של רבי שמעון בר יוחאי נערכת במוצאי שבת, ומביאה רבים לשכור חדרי אירוח ביישוב וסביבתו למשך השבת, בכדי להיות במירון מיד בצאת השבת.

הביקוש האדיר לחדרי אירוח מקפיץ את המחירים בצורה משמעותית. "כיכר השבת" וטלחופש עושים סדר בבלגן, ומציג את מחירי העלות של אירוח בשבת ל"ג בעומר במירון. מדובר בחוויה שעשויה להגיע לסכום של אלפי דולרים, אולם יש גם מספר אופציות שמיועדות לאלו שלא יכולים לשלם כל כך הרבה כסף.

(צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

זוג המעוניין לשכור לשלושה לילות צימר עם שתי מיטות, עשוי לשלם סכום של עד 8,000 ש"ח. על פי הבדיקה שערכנו, המחיר המדובר הוא לצימר הנמצא במרחק סביר מציון הרשב"י. במידה ובקרבת הצימר או בבעלות בעל הדירה נמצאת גם חניה, ייגבה על כך תשלום נוסף והגון.

במידה והדירה נמצאת עמוק בתוך היישוב מירון ואינה מוגדרת כ"מפוארת" או "מטופחת" (כוללת 2 מיטות, חדרון מקלחת ושולחן עם 2 כיסאות) תיאלצו להיפרד מ-6,000 ש"ח ללילה.

אם תחפצו בדירה בה מספר מיטות גדול יותר, תאלצו לשלם החל מ-2,200 ש"ח לכל מיטה בדירה. האופציה להוסיף מזרונים ללא עלות - כמעט לא נמצאת על הפרק. עם זאת, תוכלו להשיג דיל "משתלם" של 10,000 לשבוע שלם לצימר קטן עם 2 מיטות.

במהלך סקר המחירים שערכנו, מצאנו וילה עם 30 מיטות. לשאלתנו מה המחיר של המקום לשלוש לילות, ענתה בעלת הצימר: 30,000$. כדי שתדעו שלא טעינו, נכתוב זאת גם במילים: שלושים אלף דולר.

נציין, שבכל דירות האירוח במירון איתן יצרנו קשר לא קיימות בריכות, כך שהנופש הוא אמור להיות די סולידי והוא מתרכז בשני מוטיבים בלבד - שינה ועלייה לציון רבי שמעון בר יוחאי הקבור במרומי הכפר.

(צילום: Sarah Schuman/ Flash90)

יקר לכם? תתרחקו קצת

אם המחיר לא מתאים לכם, ואתם מוכנים מעט להתפשר, תוכלו להתרחק ממירון אל המושבים הסמוכים - דוגמת ספסופה, אור הגנוז ובר יוחאי. שם המחירים נמוכים יותר. אז לא, גם כאן לא תמצאו דילים לוילה במחירי הכל כלול סטייל טורקיה בימים הטובים, אבל תוכלו למצוא למשל וילה, שלפי הגדרת בעליה "מפוארת עם בריכה מחוממת, ג'קוזי, ספא, סלון ענק ומתקנים לילדים" והעלות בה ל-3 לילות עומדת על 20,000 ש"ח.

לעומת זאת, צימר לזוג ל-3 לילות ביישוב בר יוחאי יעלה לכם 1,500 ש"ח, מחיר ממש זול יחסית למיקום ולזמן.

אחת האופציות הרווחות במירון בשנים הארונות, היא להעמיד אוהל בפינת שביל ביישוב. עלות רכישת אוהל איכותי מסתכמת במאות שקלים, אך זכרו שאתם חשופים לרוחות ולפגעים חיצוניים - מה שאומר שהחפצים שלכם לא יהיו בטוחים מפני גנבות, והתחושה לא תהיה של בית. בנוסף, שימו לב ש"חזקות" משנים קודמות, ועשויות לטעון לבעלות על פיסת הקרקע עליה הנחתם את האוהל.

במסגרת הבדיקה שוחחנו עם בעלי חברות המשכירות קראוונים ניידים (כמו אוטו-קראוון המתחבר עם וו גרירה לרכב), בהם כמה מיטות וניתן להעמידם בכל מקום.

(צילום: David Cohen/FLASH90)

ראשית, נציין שרוב בעלי החברות המשכירות את הקראוונים ציינו שכל הקראוונים כבר תפוסים לל"ג בעומר. כששאלנו בכל זאת כמה יעלה לנו לשכור את הכלי לימי ההילולה, המחיר נע בין 3,000 ש"ח ל-5,000 לקראוון עם 2 מיטות למבוגרים ומיטה אחת או שתיים לילדים.

ההילולה, בשנה שעברה (צילום: דוד לבייב)

נציין, שעם קראוון כזה יש להגיע אל אזור מירון כמה ימים לפני שהמשטרה סוגרת את היישוב לכניסת כלי רכב פרטיים, וכמובן שלנתון זה השפעה ישירה על המחיר שכן זמן ההשכרה מתארך בעוד כמה ימים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר