חולשתו של רב המרצחים

סרטון הטורטית • כך אנשי השב"ס הפילו את מרואן ברגותי

אנשי שירות בתי הסוהר הכירו את חולשת רב המרצחים מרואן ברגותי לטורטית ושיערו כי בדיוק כמו לפני 13 שנה - אז הוא תועד אוכל בשביתת רעב, גם הפעם לא יעמוד בפיתוי - וצדקו • צפו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ברגותי והטורטית (צילום: שב"ס)

"סרטון הטורטית" בו נראה רב המרצחים, מרואן ברגותי, שובר את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים - כך מתברר הבוקר (שני) - אינו תמים אלא מדובר במלכודת אותה טמנו לו אנשי שירות בתי הסוהר, שהטמינו בתאו את העוגיות והוופל וגרמו לו שלא לעמוד בפיתוי.

לפי הדיווח בחדשות 2, גורם בשירות בתי הסוהר אישר הבוקר כי אנשי השב"ס הם אלו שהטמינו את העוגיות, חטיף הטורטית והמלח בתאו של ברגותי, כדי להפילו ולהביא לשבירת שביתת הרעב שהוביל.

כזכור, אמש פרסם שירות בתי הסוהר תיעוד מתא המעצר בו מרצה ברגותי את עונשו, בו נראה המחבל שובר את שביתת הרעב אותה הוא מוביל בעצמו זה כבר 22 ימים. הוא תועד אוכל בשתי הזדמנויות שונות.

באחת הפעמים אף נראה ברגותי כשהוא אוכל אבקת מלח המסייעת לו בשביתת הרעב ומחזקת את גופו, מה שנמנע משובתים אחרים.

בעקבות הסרטון, פרסמה "הוועדה הלאומית למען השביתה" הכחשה גורפת, בה היא טוענת כי התקשורת הישראלית מנהלת מלחמת הסברה בשובתים באמצעות הפצת דיווחים כוזבים. גם אשתו של המחבל טענה כי מדובר בזיוף של הסרטון.

"ישראל מנסה באמצעות סרטוני וידאו לשבור את נחישותם של השובתים", טענו בוועדה וקראו לתקשורת הפלסטינית לנהוג באחראיות ולא לשתף פעולה עם התקשורת הישראלית בעניין.

אגב, מסתבר כי אין זו הפעם הראשונה בה מתקשה ברגותי לעמוד בשביתת רעב. ב-2004, במהלך שביתת רעב, "נתפס" במצלמה כשהוא אוכל כך שבישראל ידעו כי ניתן בקלות לשבור את ברגותי באמצעות פיתוי קל.

באוגוסט 2004 פתחו כ-4,000 אסירים פלסטינים בשביתת רעב בתביעה להקלת תנאי מאסרם. גם אז מצלמות האבטחה שהוצבו בתאו של ברגותי תיעדו אותו אוכל, ולאחר מכן מטמין את הצלחת בין חפציו. בדומה, בתיעוד שהתפרסם אתמול, נראה מנהיג שביתת הרעב כשהוא יושב בתא השירותים בתאו - ואוכל עוגיות וחטיף טורטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר