זו הסיבה

בקרוב: חיילי צה"ל יאכלו הרבה מאוד גזר

חיילי צה"ל יקבלו בחדרי האוכל הצה"ליים כמויות גזר מוגדלות בתקופה הקרובה לאור בקשתו של שר החקלאות, אורי אריאל, שפעל למניעת השמדה של כמויות גזר עודפות (חדשות, צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חיילי צה"ל הולכים לאכול בתקופה הקרובה הרבה גזר. הסיבה לכך היא לאו דווקא העודף של ויטמין C בגזר הכתום כי אם יוזמה ברוכה של שר החקלאות אורי אריאל, שגילה כי יצוא הגזר מישראל פחת והרבה עודפים נשארו במחסנים.

בשבועות האחרונים התברר שהחקלאים בישראל נתקעו עם עשרות טונות של גזר ללא ביקוש, בעיקר משום שהייצוא לרוסיה היה נמוך במחצית מהתחזיות. כדי למנוע השמדה מיותרת של כ־2,000 דונם שטחים של גידולי גזר החלו במשרד החקלאות לחפש מה לעשות עם כמות כל כך גדולה של גזר.

בתחילה פנה השר אריאל לארגון "לקט", שאוסף עודפי מזון ומעביר אותם לנזקקים, בהצעה שיקלטו את עודפי הגזר, אך אז התברר שמחסני הארגון כבר מלאים בירק הזה ואין ביכולתם לקלוט עוד ממנו.

אחר כך פנה אריאל לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולסגן הרמטכ"ל יאיר גולן וביקש מהם להגדיל את צריכת הגזר בקרב החיילים. במכתב ששלח תחת הכותרת "הגדלת צריכה הגזר בבסיסי צה"ל", הפציר בהם אריאל "לפעול לטובת העניין ולהגדיל את צריכת הגזר בחדרי האוכל ובמחסני צה"ל כדי למנוע השמדת התוצרת ובזבוז משאבים, וכמובן למזער את נזקי החקלאים ככל שניתן".

במכתב מציין אריאל כי בכל שנה נזרקים אלפי טונות של פירות וירקות בשל קשיים בהתאמת כמות היבולים לביקושם בפועל, ומוסיף כי "בימים אלו צפויים בישראל עודפי ייצור של גזר עקב שינויים בלתי תלויים בשוקי הייצוא של ישראל, בעיקר בשוק הרוסי, שמרבית הגזר לייצוא מופנה אליו".

לדברי אריאל, לתופעה זו יש "השלכות כלכליות וחברתיות ברורות של אובדן ובזבוז מזון. השמדה של פירות וירקות היא גם בזבוז של כל המשאבים שהושקעו בגידולם: מים, קרקע, דשן, אנרגיה, זמן וכוח עבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר