זעם בירושלים

לאודר אירח את אבו מאזן בביתו; משלוח הארוחה בוטל בנסיבות תמוהות

את ההכנה של יו"ר הרשות הפלסטינית לפגישה עם טראמפ בשבוע שעבר, ביצע לא אחר ממקורבו לשעבר של נתניהו: המיליארדר האמריקני רונלד לאודר, איל הקוסמטיקה המפורסם (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגישה אליה התכונן אבו מאזן בעזרת לאודר, עם טראמפ (צילום: אתר הבית הלבן)

זעם רב שורר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים אלו, על מקורבו לשעבר רונלד לאודר, לאחר שמדיווחים שהגיעו אליה מתברר כי הוא שהכין את אבו מאזן לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע שעבר.

המיליארדר לאודר, המוכר גם בתפקידו כיו"ר הקונגרס היהודי העולמי, אף אירח בביתו - טרם הפגישה עם טראמפ - את יו"ר הרשות הפלסטינית. לפי חשיפת 'מעריב', צעדו זה של לאודר הוא כחלק מתוכנית השלום הישראלי-פלסטיני שהוא מנסה לקדם כבר מספר שנים מול מנהיגי ארצות ערב.

טראמפ עם אבו מאזן (צילום: אתר הבית הלבן)

מקורות אמריקניים מדווחים, כי על רקע פעילותו זו סופג לאודר בשבועות האחרונים הטרדות מגורמים יהודיים המזוהים עם הימין הקיצוני, שהגיעו לשיאן במקרה הבא: משרדו של לאודר הזמין מאחת המסעדות משלוח של ארוחה מכובדת עבור האירוח של אבו מאזן, אך היה מי שדאג - והצליח איכשהו - לבטל את משלוח הארוחה היוקרתית.

לאודר (צילום: יח"צ, מתוך ynet)

כזכור, בעבר היה איל הקוסמטיקה ('Estee Lauder') מקורבו ושליחו האישי של נתניהו, בממשלות קודמות, למשימות מדיניות שונות. כפי שכבר פורסם יותר מפעם אחת, הוא שתיווך בין נתניהו לבשאר אסד לפני שנים רבות והעביר לו את הסכמת נתניהו לנסיגה ישראלית מסוימת משטח רמת הגולן כחלק מהסכם שלום עתידי בין המדינות.

הסכסוך הוותיק בין השניים פרץ בעיקר על רקע תחקיר 'ביבי-טורס' שפורסם העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10. על פי הפרסומים, נתניהו ניסה בכל כוחו למנוע את שידור התחקיר, ופעל לשם כך מול לאודר שהיה אז מבעלי המניות הפעילים של הערוץ, אך לא נענה על ידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר