עיצומים באלעד

עשרות גננות חרדיות ברשת "קן ציפור" פתחו בשיבושים

אחרי ניסיונות ממושכים לגישור בין ההסתדרות והנהלת רשת הגנים "קן ציפור" בעיר אלעד, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי לטובת הגננות, החליטה הבוקר ההסתדרות לפתוח בעיצומים ברשת (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגנים באלעד (באדיבות המצלם)

אחרי חודשים ארוכים של ניסיונות גישור מטעם ההסתדרות אל מול הנהלת רשת הגנים "קן ציפור" באלעד, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות, החליטה הבוקר (שני) ההסתדרות לפתוח בעיצומים ברשת בטענה כי בימים האחרונים מנהלי הרשת להעביר במחטף פיטורים של עשרות גננות, זאת בצל הבחירות הקרובות להסתדרות.

"אנו קוראים להנהלת הרשת להתעשת ולחזור לשולחן המו"מ, לא נהסס אף להחריף את הצעדים", אומרים בהסתדרות.

כזכור, המשבר בין ההסתדרות להנהלת רשת "קן ציפור" באלעד, נחשף לפני מספר חודשים ב"כיכר השבת", אז החלה ההתאגדות ברשת. בתקופת הזמן הזו ניהלו הצדדים כאמור מגעים להסכם, אולם לטענת ההסתדרות, הרשת מנסה בימים האחרונים לפגוע בגננות החרדיות שהתאגדו באמצעות מכתבי שימוע שהוצאו במטרה להלך אימים על העובדות.

מטעם ההסתדרות מובילים את המגעים אנשי מרחב פתח תקווה בראשותו של יו"ר המרחב גיורא נחום ואנשי "החטיבה החרדית" בראשות עו"ד רפי מלאכי. בהסתדרות מבהירים הבוקר כי בהתאם להערכת מצב שתתקיים בהמשך יוחרפו הצעדים, אם הנהלת הרשת לא תתעשת ותחזור בה מצעדיה.

"כבר לפני חודשים אחדים הבהרנו להנהלה שפנינו לשלום ולהסכם הוגן שיבטיח לעובדות תנאי העסקה נאותים, אבל לא נסכים שידרסו וירמסו את זכויותיהן", אומרים בהסתדרות. "הרשת חושבת שהיא תוכל לקבוע עובדות בשטח בכוח, אך אנו לא ניתן לזה לקרות".

עוד הוסיפו בהסתדרות כי "אנשי רשת "קן ציפור" שפעלו באופן מבזה ומשפיל נגד עובדות חרדיות שחלקן מפרנסות יחידות. בין היתר הן הועסקו בשכר מינימלי ביותר, ולא קיבלו זכויות חוקיות בסיסיות כמו הפרשות לפנסיה, ויותר מכך אף הופקו להן תלושי שכר כוזבים. חשוב להבין שהנהלת העמותה נלחמת בעובדות מסורות וחרוצות, שעובדות בשכר מינימום ועושות מקסימום. לא נירתע מכוחניות ונעמוד בתוקף על זכויות העובדות".

תגובת הרשת לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר