סייבר תוקפני ומתוחכם

צה"ל: גובר האיום ב"עיוור" כוחות ושיבוש צופרים

נתונים שנחשפים היום מגלים תמונת מצב אתגרית במיוחד מולו מתמודדים באגף התקשוב בצה"ל: שורת מתקפות סייבר מול מערכות מבצעיות ומסווגות, שלעתים נפתרים רק בחלוף זמן (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)

מנתונים רשמיים של צה"ל הנחשפים היום עולה, כי מקורן של 10 אחוז מהתקלות במערכות הממוחשבות בצבא בשנה האחרונה, הן תקיפות סייבר.

צה"ל משתמש באלפי תוכנות ומערכות ממוחשבות, בהן מסווגות ביותר, וכעת מתברר, כי רק לאחר מספר שעות מאז שבחלקן התגלתה תקלה, הגיעו בצבא למסקנה כי ה"תקלה" נגרמה כתוצאה מתקיפה מכוונת.

היו מקרים שמתקפת הסייבר נמשכה זמן רב יחסית, מה שלכאורה מעיד על יכולתו הגבוהה של האויב שתקף. הנתונים המדווחים ב-ynet מפי קצין בכיר באגף התקשוב בצה"ל, משקפים עלייה מתמשכת והדרגתית במתקפות הסייבר נגד מערכת הביטחון ואף נגד מדינת ישראל בכלל.

ראיון עם ראש מטה הסייבר (צילום: ניצן דרור, ynet / דובר צה"ל)

כזכור, לפני כשבועיים פרסמה הרשות הלאומית להגנת הסייבר כי נבלמה מתקפה על 120 ארגונים ישראליים, משרדי ממשלה, מוסדות ציבור ואנשים פרטיים, על ידי גורם שזהותו לא נמסרה.

לדברי הקצין הבכיר, "יש כאן מרחב חדש שהוא אינסופי, מול יריבים, אויבים ועמיתים. זה נשק לכל דבר". במטה החדש להגנה בסייבר של אגף התקשוב, בפיקודו של תא"ל ירון רוזן, פועלת מחלקת מודיעין מיוחדת בראשות קצין בדרגת אלוף משנה, שכל תפקידה לחקור ולסרוק את הדרכים, האפשרויות, היכולות והכוונות של האויבים לתקוף את צה"ל באמצעות סייבר, ומאות חיילים משרתים כיום בתחום זה.

האיומים המסוכנים ביותר: שיבוש פעילות של מערכות הגנה אווירית של ישראל, כיבוי צופרים בזמן שיגור רקטות לעבר ערי ישראל או "עיוור" גדודים שמתמרנים בלבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר