תזונה בריאה משפיעה על קצב הגדילה של הילד

למרות שישנה שונות גדולה בין הילדים בגודל, במראה ובמבנה, יש לשים לב, במידה ואתה מבחין כי הילד שלך נמוך יותר משאר בני גילו בבית הספר, זה טבעי לתהות, האם הילד שלי גדל באופן נורמלי? וזו אכן שאלה שיש לשאול (בריאות, שיווקי)

השפעה על קצב הגדילה של הילד. פדיאשור קומפליט. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתקופת הגדילה של ילדך, במידה וישנה האטה בקצב, יש לשים לב לכך- במעקב אחר הגדילה הנך עוזר לילדך לאתר האטה ולהחזירו חזרה למסלולו בעזרת תזונה נכונה ומאוזנת, מסבירה רונית דוייב מנהלת מדעית אבוט יצרנית סימילאק למהדרין.

למרות שישנה שונות גדולה בין הילדים בגודל, במראה ובמבנה, יש לשים לב, במידה ואתה מבחין כי הילד שלך נמוך יותר משאר בני גילו בבית הספר, זה טבעי לתהות, האם הילד שלי גדל באופן נורמלי? וזו אכן שאלה שיש לשאול. בשנת 2015 הארגון The World Bank, מצא כי באופן כללי 23% מהילדים מתחת לגיל 5 נמוכים מהמומלץ לגילם.

"האטה בקצב הגדילה, אינה רק בעיה פיזית, היא גם משפיעה על למידה והתפתחות בילדות ובגיל ההתבגרות", מסביר פרנסיסקו ג' רוזאלס, מנהל רפואי באבוט "אבל חשוב גם להבין שישנם גורמים רבים היכולים להשפיע על גובה הילד ועל קצב הגדילה שלו", אומר רוזאלס.

זו הסיבה שרופאים משתמשים בעקומות גדילה - סדרה של גרפים המשקפים את קצב הגדילה של ילדך, ביחס לנתוני כלל האוכלוסיה בני גילו- עקומות אלו מסייעות לוודא שאכן קצב הגדילה תקין. כל חריגה או שינוי מתבנית קצב הגדילה, מהווה סיבה לדאגה ודורשת בירור.

חשיבות המעקב היא היכולת לאתר את השינוי מוקדם ולראות אם ישנה האטה בקצב הגדילה, עם איתור השינוי ניתן לתקן ולהחזיר את הילד לקצב הגדילה הפוטנציאלי הטמון בו בעזרת תזונה מאוזנת ובריאה.

לדוגמה, מחקר שפורסם ב 2015 בכתב העת Journal of Human and Dietetics הראה כי האטה בקצב הגדילה, אינה חייבת להיות בלתי הפיכה, וילדים בגילאי שלוש עד ארבע שנים הצליחו להדביק את קצב הגדילה בהצלחה עם ההתערבות תזונתית וייעוץ תזונתי. מחקר זה מצא ש:

ילדים שצרכו שתי מנות של פדיאשור קומפליט ביום הראו עלייה בקצב הגדילה והגובה. בנוסף, המחקר מצא כי ילדים אלו גם שיפרו את רמת הפעילות הגופנית שלהם, על פי דיווח הוריהם, וצמצמו מספר ימי מחלה.

מחקר נוסף שפורסם בכתב העת (Journal of Nutrition) הראה כי ילדים שבתחילת המחקר אובחנו עם האטה בגדילה, לאחר שהדביקו את הפערים בגדילתם , הצליחו להשיג ציוני מבחן קוגניטיבי הדומה לילדים שהיו ללא האטה בקצב גדילתם.

פדיאשור קומפליט ונילה שוקו. צילום: יחצ

לסייע לילדך עם רכיבי תזונה "מסייעי גדילה"

1. קלוריות

"הגדילה דורשת אנרגיה, ולכן אם ילדך בתת משקל יש צורך בקלוריות נוספות כדי להשלים את הפער", אומרת ג 'ניפר וויליאמס, חוקרת ומדענית באבוט. יש לבדוק מהם ההמלצות התזונתיות לצריכה יומית לפי גיל הילד וכדי לאפשר לילד גדילה מהירה יותר, להדבקת הפער, יש להוסיף קלוריות בנוסף על ההמלצה היומית. יחד עם זאת יש לשים לב שהקלוריות מגיעות ממקור טוב ומאוזן, ולא מהוות קלוריות ריקות. בהמשך נדגיש המלצות נוספות להעלאת צריכת הקלוריות של ילדך.

2. פחמימות, חלבון ושומן

תוספת קלוריות יכולה לסייע בעידוד הגדילה, אבל חשוב לוודא כי קלוריות אלו מגיעות מתזונה מאוזנת ובריאה של פחמימות, חלבונים ושומנים. כדי לקבל הרכב מאוזן, ויליאמס ממליצה לוודא שהארוחות של ילדך עומדות בהמלצות התזונתיות לתזונה מאוזנת ובריאה. כמו כן, יש לזכור כי פחמימות וחלבונים מכילים ארבע קלוריות לגרם, בעוד שכל גרם שומן מכיל תשע קלוריות.

3. ברזל

בתקופות של גדילה מואצת, הגוף זקוק לברזל, המסייע להעביר חמצן לתאי הגוף. במאמר שפורסם ב- Canadian Medical Association Journal הראה כי עליה בצריכת הברזל הן ממזונות עשירים בברזל והן מזון רפואי כמו פדיאשור קומפליט , יכולה לעודד גדילה בילדים עם מחסור בברזל. מזונות עשירים בברזל כגון: בשר, הודו אדום, קטניות, אפונה, עלים ירוקים, כרוב ודגנים מועשרים בברזל.

4. אבץ

על פי סקירה מדעית שפורסמה ב- The American Journal of Clinical Nutrition , הגדלת צריכת האבץ לפני גיל ההתבגרות יכולה לסייע בתיקון קצב הגדילה לילדים בתת משקל. מזונות העשירים באבץ: בשר בקר, תרד, טחינה גולמית ובוטנים.

5. ויטמין D

הגוף זקוק לויטמין D בתהליכי קליטת הסידן ובניית העצם בעיקר בתקופת הגדילה. עם זאת, במחקר שהתפרסם ב- The Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine נמצא שבקרב 40% מהתינוקות והילדים הצעירים ישנן רמות נמוכות של ויטמין D. להעלאת רמות הוויטמין D אצל ילדך, יש לדאוג לחשיפה לשמש בצורה מבוקרת, ומתן מזון מועשר בויטמין D כמו חלב מועשר, פטריות ובמידה ויש צורך נוסף יש לשקול תוספי תזונה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר