לא ייאמן

חיילים דתיים אולצו לחלל שבת "בשביל תיירים"

חיילים דתיים בגדוד השיריון אולצו להסיע טנק - בעיצומה של שבת קודש - לאור בקשתו של אביגדור קהלני שביקש להרשים תיירים. חילול שבת חמור גם במטבח הגדוד (חדשות, צבא)

טנק מחטיבה 7 של השיריון. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל )

חיילים דתיים בגדוד 77 של חטיבת השריון 7 התלוננו לאחרונה על כמה אירועים של חילול שבת בגדוד שלא לצורך, כך נחשף ב"ישראל היום".

לטענת החיילים שיא חילולי השבת היה לפני שבועיים, אז הגיע - בעיצומה של שבת קודש - אביגדור קהלני עם אוטובוס ועליו קבוצה של תיירים, קהלני הפעיל את קשריו והחיילים אולצו בהוראת מפקדם להפעיל טנק ולהסיע אותו למרחק של כ-200 מטרים, בכדי שהתיירים יוכלו לראות את הטנק בפעולה.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', המ"מ (מפקד מחלקה) בגדוד התלונן על כך בפני הסמג"ד (סגן מפקד הגדוד) והדבר הגיע לטיפולו של הרב, ואף לדרגים הגבוהים יותר באוגדה.

אך מתברר כי זהו לא חילול השבת היחיד שלא לצורך בגדוד בו משרתים חיילים דתיים רבים.

לדברי אחד החייל, "בשבת האחרונה שכחו את כל האוכל בחוץ, או שהמקרר לא היה סגור, וכל האוכל של שבת התקלקל. הטבח הגיע בבוקר, נעל את המטבח מבפנים ובישל אוכל. אחד החיילים הדתיים נכנס דרך החלון, וראה שצוות המטבח מבשל. הטבח אמר לו שהוא מעדיף לבשל בשבת מאשר לומר לנגד שלו שהוא לא הוציא אוכל בשבת".

יצוין כי בין הציונות הדתית לצה"ל מתח בעקבות מחלוקות על רקע חילולי שבת וקשיים של חיילים דתיים בשירותם הצבאי בשל בעיות בשמירת ההלכה, לאור המתח האמור נועד הרמטכ"ל עם רבני הציונות הדתית, והאישים הגיעו לסיכומים ולפיהם הצבא יעשה מאמץ בשמירה על גדרי ההלכה.

מדובר צה"ל נמסר ל'ישראל היום': "קבוצת תיירים בליווי תא"ל (מיל') אביגדור קהלני הגיעה בשבת לבסיס גדוד 77. בעקבות שיקול דעת מוטעה שהפעיל מפקד הגדוד בוצעה תנועת טנק בשבת, שלא על פי פקודות הצבא. התקיים תחקיר בראשות מפקד החטיבה, אשר בסיומו ננזף מפקד הגדוד והתקיימה שיחת הבהרה עם כלל המפקדים בגדוד, שבה התנצל המג"ד ועמד על טעותו. באשר למקרים שבהם בוצע שימוש במטבח בשבת, נדגיש כי מדובר באירועים שבהם היה מעורב חייל אחד, שהפר את פקודות הצבא במכוון, ועל כך נשפט ונענש. מפקדי צה"ל רואים אירועים אלו בחומרה רבה. שני האירועים טופלו מיד".

את תגובת קהלני לא היה ניתן להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר