ההונאה הצרפתית-ישראלית

התחפשו לשר ההגנה הצרפתי וגנבו מיליוני אירו

קבוצת נוכלים הקימו משרד זהה לזה של השר, הציבו בו דגלי הרפובליקה, רכשו ריהוט דומה - וכך אחד מהם שימש כ'שר ההגנה' לאחר שאופר וחופש. הפרשה נחקרת (אקטואליה)

משלחת שר ההגנה הצרפתי. ארכיוןשר ההגנה הצרפתי, האמיתי (צילום: מתוך Nokia בטוויטר)

הרשויות בצרפת ובישראל חוקרות פרשת רמייה של קבוצה ישראלית שהונתה חברות ביטחוניות בצרפת.

על פי החשד, הנוכלים התחזו לשר ההגנה הצרפתי והוציאו במרמה סכומי עתק מחברות שונות אליהן פנו בטענה כי הממשל הצרפתי זקוק לעזרה בכדי לבצע פעולות ביטחוניות חסויות.

תחילתה של הפרשה, לפני מספר חודשים, כשכמה חברות העוסקות בתחום הביטחוני בצרפת קבלו פנייה, כביכול משר ההגנה הצרפתי ז'אן איב לה דריאן, ובה הוא מפציר בהן לסייע לממשלת צרפת עבור פעילות ביטחונית, דוגמת חילוץ בני ערובה משבי דאע"ש או רכישה בהולה של כלי נשק לשם מלחמה בטרור.

מבדיקת הפרטים עולה, כי הקבוצה - הממוקמת ככל הנראה בישראל - הקימה משרד הזהה למשרדו של שר ההגנה הצרפתי, כולל תפאורה מדויקת.

שר ההגנה הצרפתי, האמיתי (צילום: GERARD BOTTINO / Shutterstock)

אחד מחברי הכנופיה התחפש לשר ההגנה, ובאמצעות שיחות וידאו שקיים פנה כאמור לאותן חברות וביקש את עזרתן. למרבה ההפתעה, אותן בעלי חברות נרתמו לסייע ל"שר ההגנה" והעבירו לחשבונות הבנק שלו מיליוני אירו במטרה לסייע כביכול לרפובליקה הצרפתית.

שר ההגנה המתחזה הפציר בבעלי החברות לשמור את דבר השיחה בסוד, שכן גילויה "עשוי לסכן את ביטחון צרפת".

הכספים, המוערכים בעשרות מיליוני אירו, הועברו לנוכלים באמצעות חשבונות בנקים במזרח אירופה הפועלים בשיתוף פעולה עם בנקים מסין. אותם בנקים מסרבים בדרך כלל לשתף פעולה עם רשויות החוק במדינות מערביות.

כאמור, בתקופה האחרונה הרשויות בצרפת החלו לחקור את הפרשה, והתברר להן כי אותם נוכלים פועלים מישראל. משטרת ישראל נדרשה לפרשה וכעת מנסים לאתר את מיקום "משרדו" של השר בישראל, ואת זהותו של השר המתחזה.

ביחידת להב 433 במשטרה הוקם צוות מיוחד החוקר את הפרשה. גורם המקורב לחקירה אומר: "מדובר בפרשה רגישה מאוד. רמאים יש בכל העולם, וגם אצלנו, אבל לפגוע בביטחון מדינה ידידותית, תוך התחזות לבכירים בממשל, זו כבר חציית גבול".

גורמים נוספים המקורבים לפרשה מציינים, כי "מדובר לכאורה באחת ההונאות החמורות שבוצעו אי פעם בצרפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר